فرماندار گناباد گفت: افزایش روند بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان در چند روز اخیر نگران کننده است و استمرار عادی‌انگاری وضعیت و کاهش احساس مسوولیت عمومی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌تواند پیامدهای نامطلوبی داشته باشد.

افزایش بستری کرونایی‌ها در این شهرستان نگران کننده است

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد افزود: سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه به یک دغدغه تبدیل شده است باید با عزم جدی همه بخش‌های دولتی، خصوصی و آحاد مردم و خانواده ها و اصناف نسبت به رعایت مسائل پیشگیرانه و حفاظت فردی به خصوص استفاده از ماسک، تزریق واکسن و پرهیز از حضور غیرضرور در اجتماعات و دورهمی های خانوادگی، احتمال بازگشت بیماری کووید ۱۹ را کاهش داد.

وی ادامه داد: به دنبال افزایش تعداد موارد بستری کرونایی، وضعیت گناباد از نظر شیوع ویروس کرونا از زرد به نارنجی تغییر یافته است که این وضعیت نیز شکننده است و با توجه به اینکه بیشتر شهرستانهای اطراف گناباد در وضعیت قرمز قرار دارند، هرگونه کوتاهی در رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و تزریق واکسن کرونا، می تواند شرایط افزایش مبتلایان به این بیماری را تشدید کند.

فرماندار گناباد گفت: با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب بر تزریق واکسن کرونا، برخی افراد نباید با القائات منفی خود پروتکل‌ها و واکسیناسیون را زیر سوال ببرند و مردم باید نسبت به این مسال هوشیار باشند چون هرگونه کوتاهی در دریافت واکسن سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می اندازد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و  خدمات بهداشتی و درمانی گناباد نیز با ابزار نگرانی از افزایش بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان در چند روز اخیر گفت: در صورت ادامه این روند وضعیت گناباد طی چند روز آینده به قرمز تغییر خواهد یافت.

دکتر جواد باذلی گفت: از مجموع ۳۱ هزار و ۶۳۰ تست بیماری کووید ۱۹ که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در شهرستان های تابعه این دانشگاه صورت گرفته ۱۶ هزار و ۵۹۵ تست، معادل ۵۲ درصد، مثبت بوده است.

وی گفت: چهار هزار و ۶۱۶ نفر در این مدت بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان های گناباد و بجستان بستری شده و ۱۳ هزار و ۸۱۵ تن به صورت سرپایی درمان شده اند.

وی گفت: همچنین تاکنون ۷۹ هزار و ۷۰۵ دُز نخست واکسن، ۶۱ هزار و ۳۹۷ دز دوم و ۷۷۴ دز سوم واکسن کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان تزریق شده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.