تحولات لبنان و فلسطین

بنا به ادعای مسئولان باشگاه پرسپولیس رقم قرارداد این کارگزار با مجموعه پرسپولیس حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است، در حالی که آن‌ها در مزایده اخیر وقتی پیشنهاد ۱۶۰ میلیارد تومان را تعیین کرده بودند، هیچ یک از متقاضیان حاضر به پذیرش این رقم نشده بود و حالا عجیب است چگونه شرکت طرف قرارداد حاضر شده چنین مبلغی را به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند.

مدیران پرسپولیس که پیشتر استقلالی ها را به واسطه انتخاب کارگزار ۵۰۰ میلیارد تومانی مورد نیش و کنایه قرارداده بودند، در فرایند توافق با کارگزار جدید دقیقاً مشابه همان قرارداد را پذیرفتند با این تفاسیر که نرخ بندهای این قرارداد بیشتر از قرارداد استقلال بود.

با این حال گفته می‌شود در متون این قرارداد آمده پرسپولیس از محل فروش پیراهن اورجینال خود رقمی حدود ۲۲۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد که این اتفاق کاملاً اغراق‌آمیز است؛ چون در برهه کنونی هیچ قانونی برای کپی رایت وجود ندارد و در خوش بینانه ترین حالت ممکن پرسپولیس قادر به درآمدزایی قابل قبولی از این محل نیست.

از طرفی رقم ۲۰۰ میلیارد تومان برای تبلیغات محیطی در نظر گرفته شده است که این مبلغ با در نظر گرفتن شرایط کنونی و مخالفت های صورت گرفته از سوی سازمان لیگ امکان پذیر نیست مگر اینکه کارگزار باشگاه پرسپولیس ضمانت نامه بانکی به این سازمان ارائه کند.

نکته تأمل برانگیز دیگر اینکه در این قرارداد نیز همانند قرارداد استقلال بخشی از مبلغ قرارداد بابت درآمدزایی از پخش تلویزیونی در نظر گرفته شده که با وضعیت کنونی امکان چنین اتفاقی وجود ندارد؛ چون رسانه ملی هنوز زیر بار این موضوع نرفته است، از این رو باید دید آیا مدیران پرسپولیس بابت ابهامات این قرارداد توضیحات شفافی را به افکارعمومی و هواداران خود ارائه خواهند داد یا همچنان همه چیز در همین حالت غبارآلود پیش خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.