قدس آنلاین نگاهی دارد به مجلات جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

نیو استِیتسمن

هفته نامه نیواستیتسمن در تازه ترین شماره خود در گزارشی به اوضاع نه چندان خوب بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در سیاست این کشور می پردازد. این مجله در طراحی جالب توجه روی جلد خود به همین منظور، ساختمان ساعت بیگ بن را نشان می دهد که در حال سقوط روی سر نخست وزیر است و با تیتر «آخرین فرصت جانسون» می خواهد به این سوال پاسخ دهد که آیا او می تواند کنترل اوضاع را دوباره در دست بگیرد؟

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست با طراحی روی جلد خود که ولادیمیر پوتین را نشان می دهد که اسلحه ای در دست دارد و با عنوان «آقای پوتین اکنون با شما ملاقات می کند» به موضع خاص رهبر روسیه در آستانه شرکت در مذاکرات پیش روی روسیه می پردازد. روسیه و آمریکا دهم ژانویه در ژنو با هم جلسه خواهند داشت، دو روز پس از آن پوتین به بروکسل می رود تا در جلسه مشترک ناتو و روسیه شرکت کند و فردای آن نیز با نمایندگان امنیتی اروپایی دیدار خواهد داشت. به گفته اکونومیست پوتین در حالی که کشورش آماده جنگ است قدم به این جلسات می گذارد.

واشینگتن اگزمینر

هفته نامه واشینگتن اگزمینردر گزارشی شیوه کاری یکی از اعضای نزدیک به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را مورد انتقاد قرار داده است. این مجله با باز طراحی عکسی از زمان مراسم سوگند یاد کردن بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، یکی از چهره های حاضر در آن مراسم یعنی مارک الیاس را مورد توجه قرار داده است. الیاس که وکیل متخصص در حوزه قانون انتخابات و رای گیری است، در انتخابات ۲۰۲۰ نقش پر رنگی در کنار زدن شکایات نزدیکان ترامپ که در هر ایالت تنظیم می شد داشت، اما شکل کاری او به مذاق عده زیادی خوش نمی آید تا واشینگتن اگزمینر با تیتر «دموکراتِ نابودکننده دموکراسی» به او حمله کند.

نیویورک

مجله نیویورک که هر دو هفته یک بار به چاپ می رسد در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به وضعیت اصلی ترین زندان شهر نیویورک می پردازد. این زندان که در جزیره ۱۶۷ هکتاری رایکرز بنا شده و به همین نام نیز شناخته می شود، در سالی که گذشت شاهد کشته شدن ۱۵ زندانی درون خود بود. نشریه نیویورک با انتقاد از شرایط موجود در این زندان که موجب کشته شدن این تعداد بالا زندانی در آن شده، داستان زندگی و شکل کشته شدن تمامی این افراد را زیر ذره بین برده است.

اِسپِکتِیتور

هفته نامه اسپکتیتور در پرونده اصلی خود به انتقاد از سازوکار پاسپورت واکسن در برخی از کشورها پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «پاره اش کن» و طراحی روی جلد پاسپورتی که پاره شده است، می گوید برنامه آزمایشی پاسپورت واکسن که در برخی کشورها اجرا شد به هیچ عنوان کاربرد نداشته و بلکه مضر نیز بوده و باید در اسرع وقت به آن پایان داد. اسپکتیتور همچنین در مقاله ای با عنوان «دوران طلایی علی البدل ها» می گوید دوران همه گیری کرونا فرصت طلایی بود تا در تمامی زمینه های هنری شاهد اوج گیری افرادی باشیم که به جای شخصیت های واقعی به انجام کارهای هنری می پردازند.

هارپرز

ماهنامه هارپرز در تازه ترین شماره خود پرونده ای متفاوت را کار کرده است. این مجله در پرونده خود با عنوان «در ستایش عادت» می گوید داشتن عادت های روزانه به طور کلی برای انسان لازم بوده و با داشتن برنامه درست می توان در میان همین عادت های به ظاهر کسل کننده، به مفهوم آزادی دست یافت. این مجله همچنین  به معرفی کتاب جدید هانیا یاناگیهارا نویسنده اهل هاوایی پرداخته است. او که یکی از نویسندگان پر استعداد عصر جدید محسوب می شود، در کتاب جدید خود با عنوان «به بهشت» نگاه جالب و متفاوتی به تاریخ آمریکا داشته است.

ریزِن

ماهنامه ریزن پرونده اصلی خود را به نواقص موجود در برنامه کنترل سلاح در آمریکا اختصاص داده است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «کنترل سلاح نیز درست به مانند کنترل مواد درگیر نژادپرستی است» مشکلات موجود بر سر راه کنترل عملی حمل سلاح در آمریکا را تحت تاثیر رویکرد نژادپرستانه عوامل اجرایی آن می داند که پیش از این نیز در زمینه کنترل مواد مخدر، با نژادپرستی های خود نقاط ضعف زیادی را نشان داده است.

مادِر جونز

نشریه مادر جونز که هر دو ماه یکبار به چاپ می رسد در تازه ترین شماره خود به اوضاع نامساعد کاری برای بسیاری از کارکنان مشاغل مختلف و تصمیم آن ها برای کنار گذاشتن حرفه کنونی خودشان پرداخته است. این مجله در طراحی این پرونده، بر روی جلد خود تابلوی درخواست کار با تیتر «چیزی بهتر از این شغل آشغال نیازمندم» را کار کرده است. به نظر مادر جونز، این احساس بیگاری کشیده شدن از شاغلین برای بسیاری وجود دارد و با قرار گرفتن آن ها در آستانه خروج از شغل هایشان، مدیران خود را بسیار ترسانده اند.

فارِن افرز

مجله فارن افرز که توسط این اندیشکده هر دو ماه یک بار به چاپ می رسد، پرونده اصلی این شماره خود را به جنگ بزرگ سایبری که در جهان در جریان می باشد اختصاص داده است. این نشریه با طراحی صفحه ای از صفر و یک و نماد مرگ داخل آن و با تیتر «بی نظمی دیجیتالی»، جنگ و صلح در این روزهای جهان دیجیتال و حوزه سایبری را مورد بررسی قرار داده است. فارن افرز همچنین در مقاله ای با عنوان «نظم جهانی جدید شی جین پینگ» از تلاش رهبر چین برای تاثیرگذاری خود در دامنه وسیع جهانی می گوید.

هیستوری ریویلد

ماهنامه هیستوری ریویلد که بر خلاف مجله هیستوری، برای مخاطبین کمتر متخصص در حوزه تاریخ منتشر می شود، در شماره ماه ژانویه خود به بررسی تاریخ ارتباط میان روم و بریتانیا در دوران اوج قدرت رومی ها پرداخته است. این مجله همچنین به شخصیت فانتزی «رِنجر تنها» که در ادبیات غرب بارها به تصویر کشیده شده می پردازد؛ شخصیتی که در سال ۲۰۱۳ جانی دپ فیلمی را نیز با همین مضمون بازی کرد. هیستوری ریویلد اما فردی را معرفی می کند که نزدیک ترین شخص به این کاراکتر هست و در اوایل قرن بیستم یک تنه به مجازات مجرمین می پرداخت. هیستوری ریویلد همچنین واقعی بودن عملیات مشهور مینسمیت که توسط بریتانیا در سال ۱۹۴۳ در خلال جنگ جهانی انجام شد را زیر سوال برده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.