در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد رجبیه، بیمارستان فوق تخصصی رضوی و شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی(فاوا رضوی)، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک امضا کردند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان بیمارستان رضوی و شرکت فاوا رضوی

به گزارش قدس آنلاین، این تفاهم‌نامه با حضور دکتر محسن محور، مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی و مهرداد تقی‌زاده حریریان، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی صبح امروز در این بیمارستان زیرمجموعه گروه سلامت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در حوزه هوشمندسازی بیمارستان منعقد شد.  
همکاری در اجرای طرح‌های مشترک حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، همکاری در تعریف و اجرای پروژه‌های هوشمندسازی بیمارستانی، همکاری در تعریف و اجرای پروژه‌های تخصصی حوزه سلامت با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشران همانند هوش مصنوعی(AI)، داده‌های کلان(Big Data)، اینترنت اشیاء(IOT) و غیره، از جمله محورهای موضوعی این تفاهم‌نامه است.
از دیگر محورهای تفاهم‌نامه بیمارستان رضوی و شرکت فاوا رضوی می‌توان به همکاری در ارائه سمینارها، دوره‌های تخصصی، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، جشنواره‌ها و کنفرانس‌های علمی و مشترک در موضوع تفاهم‌نامه و همچنین استفاده از ظرفیت‌های علمی و اجرایی طرفین شامل خدمات مشاوره، امکانات آزمایشگاهی، امکانات کارگاهی، کتابخانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی و داده‌های قابل استفاده در اجرای پروژه‌ها و پژوهش‌های کاربردی، اشاره کرد.

تبدیل به برندی بیمارستانی در منطقه

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه مدیرعامل بیمارستان رضوی اظهار کرد: این بیمارستان در سال ۱۴۰۰ با کسب رتبه «درجه یک عالی» در ارزیابی اعتباربخشی ملی بیمارستان‌های کشور، عنوان دومین بیمارستان برتر ایران را از آن خود کرد. در رقابت با بیمارستان‌های غیردانشگاه‌های کشور نیز مقام نخست را بدست آورده است.  
دکتر محور با تأکید بر اینکه درصدد ارتقای هرچه بیشتر رتبه بیمارستان همچنان هستیم، گفت: تبدیل بیمارستان رضوی به برندی در حوزه‌های تشخیصی، درمانی، آموزشی و پژوهشی در منطقه، از جمله اهداف استراتژیک این بیمارستان است.
وی با اشاره به اینکه تعداد محدودی بیمارستان در جهان به طور کامل به سمت هوشمندسازی حرکت کرده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات، هدف بیمارستان رضوی است که نقش پررنگی در حذف کاغذ در سیستم اداری بیمارستان، تسریع در جهت خدمات‌رسانی به مراجعان و کاهش آلام بیماران، افزایش بهره‌وری در حوزه منابع انسانی و رضایت‌مندی بیماران دارد.  
مدیرعامل بیمارستان رضوی با تأکید بر اهمیت تعیین سند هوشمندسازی این بیمارستان افزود: راه‌اندازی سیستم Cash less در بیمارستان در جهت انجام اقدامات ترخیص و تسویه حساب بیماران در هر بخش در کوتاه‌ترین زمان ممکن، فراهم‌کردن زیرساخت‌های اولیه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به همت واحد IT بیمارستان، از جمله اقداماتی است که در این مرکز فوق تخصصی در راستای هوشمندسازی و ارائه خدمات منحصربه‌فرد به مراجعان دنبال می‌شود.
 
جایگاه هوشمندسازی در گردشگری سلامت

در ادامه مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی با تأکید بر اینکه این شرکت دانش‌بنیان در صدد است به یکی از بهترین شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال در کشور مبدل شود، بیان کرد: بحث هوشمندسازی، از جمله محورهای این حوزه است که شرکت در این راستا توجه خاصی به حوزه سلامت دارد.  
تقی‌زاده حریریان با اشاره به برخی از اقدامات و طرح‌های این شرکت همچون «استفاده از کلان داده‌ها» گفت: حوزه سلامت آستان قدس به ویژه بیمارستان رضوی ظرفیت‌ بسیار خوبی در حوزه هوشمندسازی و اقتصاد دیجیتال دارد و امیدواریم عمده فعالیت‌های ما در حوزه سلامت با همکاری این بیمارستان فوق تخصصی کلید بخورد.  
وی با اشاره به حضور سالانه خیل عظیم زائران در مشهدمقدس افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های «کیف الکترونیک» می‌توان در حوزه گردشگری سلامت اقدامات ارزشمندی انجام داد و تمامی خدمات مورد نیاز یک زائر، از جمله خدمات تخصصی حوزه سلامتش را فراهم کرد.  
مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی با اشاره به دسترسی بالای این شرکت دانش‌بنیان به استارتاپ‌های فعال در کشور تصریح کرد: فاوا رضوی در راستای چشم‌انداز آینده خود می‌تواند در حوزه‌های تحلیلی، مشاوره و اجرا با بیمارستان رضوی همکاری‌های خوبی داشته باشد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.