رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:، پایشی که در بنزین‌های کشور انجام می‌شود خوشبختانه در وضعیت مطلوبی است،  

سازمان محیط زیست در جایگاه واقعی خودش قرار ندارد/بنزین کشور در وضعیت مطلوبی است

به گزارش قدس آنلاین،  علی سلاجقه گفت: محیط زیست یک موضوع کاملاً فرابخشی و فرادستگاهی است. بخاطر همین این سازمان در آن جایگاه واقعی خودش نیست. چه در نزد دستگاههای اجرایی کشور و چه از لحاظ عده و عُده ای که دارد.در بحث ارزیابی محیط زیست خلا قانونی داریم که یکی از موضوعات اساسی است که دستگاه ها از ما طلب می کنند همچنین به فرموده حضرت آقا محیط زیست هنوز مسئله درجه یک کشور قلمداد نمی شود.

به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، توپ در زمین مسئولین است، ما بعنوان مسئولین محیط زیست یکپارچه کشور و مجموعه محیط زیست را آماده کنیم تا این قوانین را به نحو مطلوب اجرا کند، این دولت تا بیاید و روی آن ریل اصلی حرکت کند و محکم و پرشتاب و با دقت تمام به سمت اهداف والای خودش حرکت کند یکسری تپه ها را باید پشت سر بگذارد. وقتی مسائل محیط زیستی مطرح می شود شاید اولویت ها در بخش های دیگر اعم از اقتصاد کشور مهمتر باشد. 

سلاجقه گفت: ۷۵ درصد خدمات اکوسیستمی کشور ما خدمات غیرملموس است که اصطلاحاً غیربازاری گفته می‌شود و باید دقیق محاسبه شود، باید در بحث کشاورزی برای کشور ما مبنای توسعه آب‌محور باشد. بسیاری از برنج‌کاری ها در برخی نقاط کشور نباید انجام شود. آیا نمی‌توانستیم سیلاب‌ها را مدیریت کنیم؟ نمی توانیم با قیمت های بسیار پائین و سرمایه گذاری های کم در حوزه آبخیز در بحث مسائل مروبط به کاربری اراضی، مسائل مربوط به وش های آبخیزداری که دنیا استفاده می‌کند، کار کنیم؟ در بحث مدیریت آب نمی توانستیم همین آب را به نحو مطلوب مدیریت کنیم و هم جلوی سیلاب را بگیریم و هم جلوی مادی برای مردم و هم خسارت های روحی و روانی را بگیریم؟ 

به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، پایشی که در بنزین های کشور انجام می شود خوشبختانه در وضعیت مطلوبی است. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.