انتخابات

شهردار تهران با اشاره به اینکه حدود ۲۰ درصد ناوگان تاکسیرانی خارج از مدار است، گفت: در موضوع حمل و نقل بیش از دو هزار اتوبوس داریم که باید به شش تا هفت هزار دستگاه برسد.

۲۰ درصد ناوگان تاکسیرانی پایتخت خارج از مدار است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زاکانی در پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با طرح این پرسش که سازمان فناوری اطلاعات در شکل و شمایل فعلی چه ضرورتی برای موضوعات فناوری‌های نوین دارد، گفت: همان مجموعه می‌تواند بار کار را برعهده گیرد. فناوری به دو قسمت دیجیتال و غیر دیجیتال تقسیم می‌شود؛ همه فناوری‌های دیجیتال در سازمان فناوری فعلی دنبال می‌شود و فناوری غیر دیجیتال در سازمان پیشنهاددهنده شهرداری دنبال خواهد شد؛ این دو سازمان قابل ترکیب با یکدیگر نیستند.

شهردار تهران در ادامه بیان کرد: درخواست شهرداری این بود که سازمان فناوری از زیرمجموعه معاونت جدا شود.

وی درباره چرایی این پیشنهاد گفت: این اتفاق مسبوق به سابقه بود و زمانی که آقای قائمی با آقای قالیباف کار می‌کرد؛ اگر آقای قالیباف به عنوان شهردار، پشت سر سازمان فناوری نبود، این سازمان امکان پیشبرد اهداف خود را نداشت.

باید داده‌های قسمت‌های مختلف شهرداری با هم تجمیع شود

زاکانی با بیان اینکه وظیفه سازمان فاوا تجمیع و تحلیل داده‌ها است، عنوان کرد: بخش دیجیتال در این مجموعه متمرکز می‌شود و بنابر دلایلی باید به عنوان مغزافزار سازمان در اختیار شهرداری باشد؛ دلیل نخست این است که اگر بخش دیجیتال به عنوان اصلی‌ترین ابزار مدیریتی در اختیار رئیس و بالاترین مقام سازمان نباشد و اراده او پشت ماجرا قرار نگیرد، امکان پیشبرد این کار وجود ندارد و تبدیل به شرایط فعلی می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه تجمیع داده‌ها نیاز به درخواست و مطالبه دارد و این موضوع بین معاونت‌ها شدنی نیست، افزود: معاونت‌ها داده‌های خود را با تحلیل و فرهنگی نادرست مخصوص معاونت خود می‌دانند و به اشتراک نمی‌گذارند و در حال حاضر کشور از این موضوع رنج می‌برد. اگر اراده بالاترین مقام سازمان نباشد، امکان ندارد که اطلاعات کامل شود و دلیل این حرف وضعیت موجود سازمان فاوا است.

زاکانی درباره بهره‌مندی از داشبوردهای مدیریتی اظهار کرد: زمانی‌که تجمیع، تحلیل و ترکیب اطلاعات در داشبوردهای مدیریتی در اختیار مدیر قرار می‌گیرد، وی می‌تواند به بهترین نحو از آن استفاده کند.

فاوا امروز به سازمانی منفعل تبدیل شده است

وی با اشاره به اینکه تحولات و سیر تطورات حوزه فناوری به سرعت در حال طی کردن مسیر خود است، افزود: سال‌ها موضوع تولید در دستور کار بود؛ اما چرا امسال با دانش بنیان بودن مزین شد؟ به دلیل اینکه نمی‌تواند با این شرایط جهشی عمل کند، لذا سازمان فاوا موضوعی است متفاوت از تحول دانش بنیان و نمی‌تواند پیشران این موضوع در موارد متعدد مدیریت شهری باشد.

شهردار تهران اضافه کرد: قیمت زباله ما حدود چهار هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و ما در شهر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنیم تا این زباله‌ها جمع شوند؛ با این وضعیت، بچه‌هایی که کار می‌کنند و استثمار می‌شوند و چهره شهر را منکوب شده می‌بینیم و تنها راهی که می‌توان این ظلم را جمع کرد، این است که باید رویکرد شهر را تغییر دهیم و باید در درون خود این تحول را ایجاد کنیم.

۲۰ درصد ناوگان تاکسیرانی خارج از مدار است

زاکانی عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل ۷۲ هزار تاکسی و شش هزار ون داریم که بخشی از این‌ها یعنی حدود ۲۰ درصد آن خارج از مدار است و در خدمت شهر نیست؛ در موضوع حمل و نقل بیش از دو هزار اتوبوس داریم که باید به شش تا هفت هزار دستگاه برسد، ۱۵۰۰ واگن در مترو داریم که بخشی آن از مدار خارج است و نیاز به تحول بنیادین در این حوزه دارد؛ مزیت نسبی و قطعی شهرداری نسبت به سایرین این است که اتوبوس و مترو و تاکسی در اختیارش است و پیاده‌راه ها را تنظیم می‌کند؛ حتی در نظر داریم برای موتورسیکلت‌ها نیز یک مجموعه متولی ایجاد کنیم و باید نظام یکپارچه در حمل ونقل داشته باشیم.

یکپارچه‌سازی مدهای حمل و نقلی با بهره‌مندی از اپلیکیشن؛ یکماه آینده

وی اضافه کرد: در این حوزه سوپر اپلیکیشنی تهیه شده که ماه آینده آماده می‌شود تا یک شهروند برای طی کردن نقطه‌ای از شهر به نقطه دیگر بداند چگونه باید مسیر را طی کند و در واقع یکپارچه سازی مدهای مختلف انجام می‌شود؛ کاری که در بسیاری از نقاط جهان انجام شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.