۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 798216

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گزارش داد که رژیم صهیونیستی هم اکنون در ۷ جبهه مختلف گرفتار شده است.

رژیم صهیونیستی گرفتار در ۷ جبهه

روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت: اسرائیل در شمال با حزب الله و در جنوب با حماس روبرو است و از سوریه، عراق، یمن و کرانه باختری مورد حمله قرار می گیرد.

این روزنامه هفتمین جبهه جنگ را درگیری داخلی میان فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی دانست که روبه گسترش است.

یدیعوت آحارنوت افزود: فرماندهان بلندپایه ارتش خواستار کناره گیری «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش و دیگر مسئولان شکست هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در مقابل حماس هستند و اختلاف ها روز به روز بیشتر می شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی از اوضاع ناگوار نظامیان صهیونیست در نوار غزه پرده برداشته بود.

او به کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: من شش بار با نتانیاهو قبل از حمله زمینی به نوار غزه ملاقات کردم و به او درباره ماندن نیروها در این منطقه هشدار دادم.

وی افزود: ما جنگ در نوار غزه را می بازیم. گزارش هایی از فرماندهان لشکر، تیپ و گردان های ارتش در نوار غزه به دست من رسیده که حاکی از شرایط سخت نظامیان ما در آنجا است.

این ژنرال صهیونیست تاکید کرد: نظامیان ما آموزش ندیده اند و از اظهارنظرها مبنی بر اینکه نظامیان ما زبده و آموزش دیده اند، دست بردارید. ارتش ما روزانه تلفات می دهد.

از سوی دیگر، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: بر اساس نظرسنجی به عمل آمده، ۴۰ درصد از اسرائیلی خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب پس از جنگ هستند.

این در حالی است که پیش از این نیز اسحاق بریک گفته بود: رهبران جنگ (بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت، هرتزی هالوی، بنی گانتس و گادی آیزنکوت) اسرائیل را به سمت یک فاجعه بزرگ رهبری می‌کنند. این‌ها همان مسؤولان شکست هفت اکتبر هستند و نقش بزرگی در شکست در مقابل حماس در جنگ در نوار غزه دارند. آن‌ها تصمیماتی می‌گیرند که به فروپاشی شهرک‌های شمال و جنوب، فروپاشی ارتش و اقتصاد و روابط با کشورهای جهان و اسرائیل منجر می‌شود.

وی گفته بود: این‌هایی که مسؤول بزرگترین شکست و فاجعه از زمان تأسیس (رژیم جعلی) اسرائیل هستند چگونه می‌توانند کابینه جنگ را رهبری کنند. این‌ها باید از مدت‌ها پیش به دلیل غفلت و سهل انگاری در دادگاه‌ها محاکمه می‌شدند. کابینه جنگ اخیرا تصمیم گسترش جنگ در منطقه رفح را گرفت؛ درحالی تصمیمات قبلی این کابینه منجر به کشته شدن صدها نظامی و زخمی شدن هزاران نفر دیگر شد. ارتش نظامیان خود را مجددا وارد مناطقی کرد که قبلا از آنجا عقب نشینی کرده بود. اشغال مجدد این مناطق به حماس پایان نخواهد داد و تعداد کشته و مجروحان ارتش را افزایش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.