ضمن اینکه غالباً آثار تلویزیونی با حضور سرمایهگذار ساخته میشود و برندهایی مانند الجی، سامسونگ و... در آنها سرمایهگذاری میکنند یا کمپانی نتفلیکس بارها در انیمیشن سرمایهگذاری کرده و امروز میبینیم که انیمیشنهای بزرگسال ۵۰درصد مخاطبان نتفیلکس را به خود اختصاص داده اما در ایران نتوانستیم به این عرصه ورود کنیم و همیشه بار تولید بر دوش تلویزیون بوده که هزینهها را تأمین کند. حتی فیلیمو یا نماوا نیز بیشتر روی آثار بازیگرمحور سرمایهگذاری میکنند تا انیمیشنهایی که میتواند همان یا حتی بیشتر از یک اثر سریالی فروش داشته باشد.
او در خصوص ساخت انیمیشن بر اساس زندگی مفاخر ایرانی میگوید: واقعیت این است که صنعت انیمیشن باید به اندازهای در ایران توسعه یابد که دیگر برای ساخت آثار بر اساس زندگی بزرگانی مانند فردوسی، سعدی، حافظ، پروین اعتصامی و... لازم نباشد ارگانهای دولتی و تلویزیون تنها سرمایهگذار آن باشند و تهیهکننده به راحتی بتواند به سراغ گروههای حرفهای برود. تلویزیون در ساخت انیمیشن بودجه محدودی دارد. ما باید به سمتی برویم که بخش خصوصی همان طور که در سینما و تئاتر سرمایهگذاری میکند در انیمیشن نیز ورود کند و البته لازم است بودجه انیمیشن در صدا و سیما افزایش یابد و قطعاً با بودجه کافی انیمیشنهای بسیار فاخری در مورد مفاخر نیز تولید خواهد شد.
نظر شما