تحریم‌های غرب علیه روسیه موجب شده است که این کشور مسیر صادرات نفت خام خود را تغییر داده و درحال حاضر به دومین تامین کننده نفت هندوستان تبدیل شود.

روسیه به دومین تامین کننده بزرگ نفت هند تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، اطلاعات و آمارهای تجاری منتشر شده در ماه می نشان می‌دهد روسیه به دومین تامین کننده نفت هندوستان تبدیل شده است و کشورهای عراق و  عربستان سعودی به ترتیب رتبه‌های اول و سوم را کسب کردند.

داده‌ها نشان می‌دهد که پالایشگاه‌های هند در ماه می حدود ۸۱۹ هزار بشکه در روز نفت روسیه را دریافت کرده اند که بالاترین میزان تا کنون بوده است.

بر اساس این گزارش ثابت شده است که با وجود تحریم‌های غرب علیه روسیه، صادرات نفت خام این کشور کاهش قابل توجهی نداشته است. در حال حاضر واردات نفت خام هند از روسیه در ماه می در حدود ۱۶.۵ درصد از کل واردات نفت هند است. داده‌ها نشان می‌دهد که سهم کشورهای خاورمیانه در این بازار حدود ۵۹.۵ درصد است.

آمارها نشان می‌دهد که سهم نفت آفریقا در واردات نفت خام هند در ماه گذشته از ۵.۹ درصد به ۱۱.۵ درصد افزایش یافته است.

چندی پیش دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت این کشور در پی اعمال تحریم های نفتی، مسیر صادرات نفت خود را از اروپا به مناطق دیگر جهان آغاز کرده است. پسکوف این تصمیم را سازماندهی شده توصیف کرد که به کشورش امکان به حداقل رساندن پیامدهای منفی تحریم ها را می‌دهد.

هند یکی از کشورهایی است که در پی اعمال تحریم ها بر نفت روسیه و اختلال در عرضه نفت این کشور، اقدام به خرید محموله های بی سابقه نفت این کشور با تخفیف زیاد نسبت به بهای این کالا در بازار جهانی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.