رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: از چند ماه قبل و پس از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، برنامه‌های اجرای پروژه واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر شتاب گرفته است.

 اجرای پروژه واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر شتاب گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دیدار مقامات دولتی با مردم در سفرهای استانی اظهار کرد: اعضای هیأت دولت در جریان سفرهای استانی به بررسی وضعیت شهرستان‌ها و پروژه‌ها و طرح‌های مورد نظر می‌پردازند، همچنین در این سفرها ملاقات مردمی، دیدار با خانواده معزز شهدا و تشکیل جلسه شورای اداری با حضور مسؤولان شهرستان و فعالان اقتصادی و نخبگان برگزار می‌شود و با بیان مسائل در جریان مشکلات قرار می‌گیرند. 

وی تصریح کرد: در جریان بازدیدها و مذاکرات و گفت‌وگوها، نسبت به وضعیت شهرستان‌ها، گزارش‌هایی تهیه می‌شود که تمام این موارد به اطلاع رئیس جمهور می‌رسد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی توضیح داد: مطابق دستورات و مصوبات رییس جمهور در آخرین جلسه هیات دولت، مقرر شد تا با نمایندگانی از دولت که به شهرستان‌ها سفر کرده‌اند، جلسه‌ای برگزار شود و مسؤولان به طرح موارد و مشکلات بپردازند.

اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه با وجود مردم مستعد و سختکوش خنداب، این شهر دارای ظرفیت خوب و مناسبی بوده به‌طوری‌که این شهرستان دارای سابقه تاریخی همچنین پتانسیل خوبی در زمینه باغداری و کشاورزی و با توجه به این موارد لازم است تا صنایع جانبی برای خنداب ایجاد شود تا زنجیره ارزش برای مردم و منطقه به‌وجود آورده و اشتغال مولد را ایجاد کند تا موجب جذب نیروهای تحصیلکرده شود. 

وی گفت: وجود مجتمع آب سنگین و رآکتور خنداب در این شهرستان موجب ایجاد ظرفیت بزرگ علمی، صنعتی و پژوهشی همچنین سبب ارتقاء  سطح دانش و فناوری کشور شده و این مرکز به سهم خود برای جذب نخبگان محلی و منطقه‌ای تاثیرگذار بوده است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که بتوانیم مسؤولیت‌های اجتماعی و برنامه‌های دولت و اراده مردم همچنین برنامه‌های مردمی را که فعالان اقتصادی و اجتماعی در شهرستان خنداب دارند، را هم راستا و همسو کنیم تا منابع به‌طور اثرگذار جذب شود و در نهایت اثرات مشخص آن برروی زندگی مردم مشهود شود و هموطنان این موارد را به شکل ملموس در زندگی خود حس کنند.

اسلامی عنوان کرد: خوشبختانه مسؤولان، دولت و فعالان اقتصادی و اجتماعی در اقدامی تعاملی توانسته‌اند این کار را انجام دهند همچنین در آینده می‌توانند نسبت به بهبود کیفی شهرستان موثر باشند.

وی تاکید کرد: با این اهداف و با چنین پیشینه‌ای در خدمت مردم هستیم و امیدواریم که بازدیدهایی که در شهرستان انجام شده و می‌شود، در راستای تحقق این اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها گام برداریم تا مردم نیز بتوانند پس از این سفر و به تدریج از نتایج آن بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص برنامه سازمان برای تولید برق هسته‌ای و توسعه نیروگاه‌های اتمی اظهار کرد: موضوع مهم، برق هسته‌ای است که بر اساس اراده‌ای که در کشور وجود دارد و به لطف الهی و آنچه در قانون بودجه پیش‌بینی شده؛ احداث ۱۰ هزار مگاوات برق جدید در سطح کشور برنامه‌ریزی شده است که این پروژه اکنون در دست اقدام قرار دارد و به سمت تولید آن در حرکت هستیم؛ به‌طوری‌که در شرایط فعلی یک نیروگاه هزار مگاواتی فعال در بوشهر داریم که به عنوان انرژی پاک و بدون آلایندگی و برق پایدار در طول شبانه روز و به‌طور ثابت به شبکه تزریق می‌شود که برق هسته‌ای تولیدی در تنظیم بار شبکه بسیار موثر بوده است. 

اسلامی اضافه کرد: از چند ماه قبل و پس از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، برنامه‌های اجرای پروژه واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر شتاب گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با تاکیدات رئیس جمهور، این پروژه وضعیت متفاوتی یافته و امیدواریم بتوانیم سرفصل‌های دیگر در همه جبهه‌هایی که متصور است را فعال کنیم و در نظر داریم تا واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر از این پس پیشرفت بیشتری را ثبت کنند.

معاون رئیس جمهور در پایان سخنانش گفت: برنامه دیگری که در دست اجرا داریم، پروژه توسعه خنداب است که طرح‌های توسعه خنداب را آغاز خواهیم کرد و هم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در دستور کار قرار می‌گیرد که اکنون با وضعیت مطلوبی در دست اقدام و پیگیری قرار گرفته و دنبال می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.