انتخابات

اختتامیه هفتمین دوره علمی سفیران رضوی با حضور ۲۷ تن از علمای اهل سنت عراق و عضو مجمع تقریب، در مشهد برگزار شد.

استمرار این سلسله نشست‌ها برای نزدیک شدن‌ دل‌ها به هم لازم است

به گزارش قدس آنلاین، اختتامیه هفتمین دوره علمی سفیران رضوی با حضور ۲۷ تن از علمای اهل سنت عراق و عضو مجمع تقریب مذاهب، روز چهارشنبه، ۵ مردادماه، در تالار شیخ طوسیِ بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوی ثانی، استاد حوزه و دانشگاه در حاشیه این نشست در گفت‌وگویی با اختصاصی قدس آنلاین، درمورد نتیجه برگزاری این سلسله نشست‌ها بیان کرد: به این زودی نمی‌شود دنبال نتیجه بود؛ به نظرم استمرار این سلسله نشست‌ها برای نزدیک شدن دل‌ها به هم و ایجاد مسمای تقرب مذاهب لازم است. چون درحال حاضر تقریب مذاهب در کشورهای اسلامی یک شعار است و زمانی مسما پیدا می‌کند که این طور نشست‌ها ادامه پیدا کند تا حرف‌های یک دیگر را بشنویم و نگاه‌ها به هم نزدیک شود.

وی بیان کرد: ادامه این مسیر می‌تواند روحیات تقریب مذاهب و اهداف مشترک ما که همان اهداف اسلام است را تقویت کند، البته به نظر من، بهتر از این مدل کنفراس‌ها، گعده‌هایی است که علمای دوطرف بنشینند و گفت‌وگویی صمیمانه صورت گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: وقتی مبنای مشترکی پیدا کنیم، مسیری که قرار است طی کنیم روان خواهد شد. اصطکاک‌ها و اختلاف نظرها به حاشیه می‌رود و اصل می‌شود همان اصل اسلام در مقابله با جریان تحریفی دشمن.

وی در ادامه ارزیابی خود را از این نشست‌ها نیز بیان کرد: تا به حال بسیار خوب بوده و همت بسیار خوبی از سوی مجموعه صورت گرفته شده است. خود من  از دیدن اشتراکاتی که بین مذاهب وجود دارد بسیار روحیه گرفتم و الان دست من باز است تا مصادیق تقریب مذاهب را در فضاهای دیگر بیان کنم، برای اثبات اینکه مذاهب اسلام می‌توانند به خوبی با هم وحدت باشند و مصداق کامل آن هم این سلسله جلسات بود که با روی باز و احترام کامل طرفین برگزار شد. به نظرم باید فضلای فعال در عرصه بیداری اسلامی هم در این جلسات شرکت کنند و جمعیت‌های مختلف از مذاهب دیگر را ببیند.

حجت‌الاسلام ابوی ثانی در بخشی از این نشست نیز به تبیین دموکراسی غربی و اختلاف آن با دین اسلام پرداخت و مطرح کرد: اسلام آمریکایی در مقابل اسلام واقعی، نه تنها مخالف جنگ نیست، که راه‌انداز جنگ هم هست.

وی ابراز کرد: از وزارت خارجه عربستان پرسیدن چرا کودکان و مسلمانان را در یمن می‌کشید؟ گفتند برای اینکه دموکراسی را برقرار کنیم!  درحالی که خود عربستان انتخابات برگزار نکرده و از دموکراسی حرف می‌زند!

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اسلام ناب اسلام پرهیز از جریحه دار کردن احساس دیگر انسان‌هاست و اسلام آمریکایی، اسلام اشداء علی المومنین و رحماء بین کفار است.

حجت الاسلام ابوی ثانی افزود: جمهوری اسلامی اعلام می کند دین رسمی اسلام است، می‌گویند این ضد دموکراسی است درحالی که بیشترین انتخابات مردمی را خود ما داریم.

وی گفت: در دموکراسی باید کثرت گرایی مورد پذیرش باشد. در این دموکراسی همجنس گرایی مجوز می‌گیرد، کلیسا بین حیوان و انسان پیوند ازدواج برقرار می‌کند و می‌گویند این دموکراسی است! اما اگر ایران دین رسمی خود را اسلام معرفی کند، این دموکراسی نیست، بنابراین ما در دین، دموکراسی به این معنا نداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.