رئیس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: هر سال در شهریور ماه زائران زیادی به خراسان رضوی و به خصوص مشهد سفر می‌کنند. همچنین افزایش حضور اتباع در مشهد و گرانی ارزاق عمومی موجب شده تا مصرف نان در مشهد افزایش یابد.

دلیل بازگشت دوباره صف‌های طولانی نان در مشهد چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، احمدرضا کشت‌گر در خصوص دلایل شلوغی‌های مجدد صف‌های نانوایی اظهار کرد: گاهی مشکل دستگاه‌های کارتخوان هوشمند نصب شده در نانوایی‌های مشهد و بی نظمی تعدادی از نانوایی‌ها موجب این صف‌ها می‌شود.

وی با اشاره به ارزان بودن نرخ نان افزود: اگر قیمت نان واقعی شود موجب می‌شود تا اسراف نان کاهش یابد. برخی از نانوایی‌ها نیزبه دلایل مختلف نان پخت نمی‌کنند. افزایش هزینه‌ها و کمبود کارگر فنی به دلیل دستمزد کم، عدم تعیین قیمت مصوب جدید برای نان و ارزان بودن نان و ... موجب شده تا نانوایی‌ها نان تولید نکنند.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد با اشاره نصب دستگاه‌های کارتخوان هوشمند در نانوایی‌ها در مشهد برای جلوگیری از تخلف بیان کرد: بحث نظارت‌ها افزایش یافته و در حال رصد نانوایی‌های سطح شهر هستیم تا اینگونه نان با کیفیت در اختیار زائران و مجاوران امام رضا (ع) قرار گیرد. این دستگاه‌ها موجب کاهش تخلفات خواهد شد. کم فروشی ، گرانفروشی و فروش آرد خارج از شبکه جرم محسوب شده و با این تخلفات برخورد می‌شود.

نصب دستگاه‌های کارتخوان هوشمند در ۹۵ درصد نانوایی‌های مشهد/ برخی نانوایی‌ها متوسط روزانه ۷ کیسه آرد دارند

وی افزود: در حال حاضر دستگاه‌های کارتخوان هوشمند در ۹۵ درصد نانوایی‌های سطح شهر مشهد نصب شده است و در ۵ درصد باقی مانده یعنی ۱۶۰ نانوایی دیگر این دستگاه‌ها نصب نشده است که این مساله به دلایلی همچون مشکل ورثه، کد شناسایی نانوایی و .. است. از ۲۳۵۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد باید در۲۲۴۴ نانوایی این کارتخوان‌های هوشمند نصب شود و بقیه آزاد پز و نانوایی فانتزی هستند. برای کل جمعیت مشهد روزانه به بیش از ۷میلیون قرص نان نیاز است که این مساله موجب می‌شود که هر نانوایی روزانه به ۱۴.۲ کسیه آرد احتیاج داشته باشد اما بعضی از نانوایی‌ها متوسط روزانه ۷ کیسه آرد دارند که این میزان باید بازنگری شود.

کشت‌گر با اشاره به اینکه گاهی تخلفاتی با وجود نصب دستگاه‌های کارتخوان هوشمند در نانوایی‌ها وجود دارد، افزود: اگرچه رصدها و بازرسی‌ها در سطح شهر صورت می‌گیرد، اما مردم باید این تخلفات را نیز گزارش دهند تا با متخلف برخورد شود.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد بیان کرد: برای اینکه این صف‌ها کاهش یابد پیبشنها دادیم تا برای نانوایی‌های منتخب سطح شهر مشهد سهیمه آرد بیشتری از طریق اداره غله استان اختصاص یابد تا نان بیشتری تولید شود زیرا دستگاه‌های کارتخوان هوشمند قابل رصد است ولی این مساله رخ نداد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.