به گزارش قدس آنلاین از آموزش و پرورش، یوسف نوری اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان را در شرایطی تحویل گرفتیم که حدود ۵۰ هزار دانشجو را جذب کرده بودند و برایش جا نداشتند؛ دوسال در شرایط کرونایی بودیم و آموزشها غیرحضوری بودند.
وی افزود: کار خوبی برای جذب دانشجو انجام داده بودند، اما فضا و ظرفیت دانشگاه برای پذیرش هم مهم است.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به نسبت یک به ۱۱۱ اساتید به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: همچنین هیئت ممیزه دانشگاه فرهنگیان در وزارت علوم قرار داشت. معلم چندمهارتی و چندپایه نداشتیم. رشته مربی بهداشت را در دانشگاه فرهنگیان دایر کردیم و اقداماتی از این دست را در دست انجام داریم. علاوه بر اینها ارتباطی میان دانشگاه شهیدرجایی و فارغالتحصیلان و هنرستانهای ما وجود نداشت؛ دانشگاه فرهنگیان هم همینطور.
صدور مجوز جذب ۱۳۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه
نوری ادامه داد: اقدام مهم اول اینکه خوشبختانه هیئت ممیزه به دانشگاه فرهنگیان بازگشت. دوم آنکه ۱۵۰۰ مجوز جذب هیئت علمی اخذ شد که ۱۳۰۰ مجوز صادر شده و بخش اعظمی از اینها دکترمعلمها هستند که البته تبدیل وضعیت آنها به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه، قیود و شرایطی دارد از جمله اینکه معدل و محل تحصیلشان خوب باشد. بیش از ۳۰۰ نفر از نخبگان جذب خواهند شد و حدود ۱۰۰۰ نفر دکتر معلم خواهند بود.
رفع مشکل تامین خوابگاه و کلاسهای آموزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان
شروط فارغالتحصیلی از دانشگاه فرهنگیان
وی با اشاره به اینکه برای اینکه فضا برای دانشجویان در دانشگاه مهیا باشد ۱۵ هزار دانشجوی سال آخر را وارد چرخه آموزش در مدارس کردیم اظهار کرد: همچنین بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع از فضاهای آموزشوپرورش را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دادیم که مشکل خوابگاه و کلاسهای آموزشی دانشجویان حل شود؛ باتوجه به اینکه امسال هم ۲۵ هزار دانشجوی جدید جذب کردیم و روند پذیرش دانشجو را متوقف نکردیم.
وزیر آموزشوپرورش افزود: دانشگاه فرهنگیان به این سمت حرکت میکند که از یک دانشگاه معمولی به یک دانشگاه جامع تربیت معلم تبدیل شود. پیشبینی کردهایم که از این پس اگر کسی بخواهد از دانشگاه فرهنگیان فارغالتحصیل شود، شش مهارت را کسب کرده باشد که در حیطه ساحتهای تربیتی ششگانه ما قرار میگیرد.
نوری ادامه داد: همچنین فارغالتحصیلان ما باید به نرم افزارهای مختص کار خودشان مسلط باشند. اکثر دانشجویان ما رتبههای زیر ۳۰۰۰ کنکور و بسیار توانمند هستند و به خوبی از عهده فراگیری این مهارتها برمیآیند. مهارتها توسط ارزیابان حرفهای احراز میشود و نه توسط آزمون چهارگزینهای و مانند آن؛ به روال معمول، یک آزمون استاندارد هم تحت عنوان آزمون صلاحیت معلمی از فارغ التحصیلان گرفته خواهد شد.
وی اضافه کرد که در حال تربیت معلم چندمهارتی و معلم چندپایه هستیم که در ردیف برنامههای مهم ما در دانشگاه فرهنگگیان قرار دارد.
نظر شما