انتخابات

تهران- استاندار تهران با تاکید بر ضرورت انسداد چاههای غیرمجاز جهت پیشگیری از فرونشست زمین در این استان گفت: اعتبارات لازم برای تقویت سفره های آب زیرزمینی تامین‌ شود.

ضرورت انسداد چاههای غیرمجاز جهت پیشگیری از فرونشست در استان تهران

به گزارش قدس آنلاین، محسن منصوری عصر سه شنبه در ششمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران، که به دبیری علاءالدین ازوجی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و با حضور معاونین استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد به اهمیت موضوع فرونشست زمین ناشی از عوامل طبیعی و غیر طبیعی اشاره کرد.

منصوری در ادامه اظهار داشت: امسال، سومین پاییز کم آبی را تجربه می‌کنیم و برای تأمین آب شرب، نیازمند استفاده از سفره‌های زیرزمینی هستیم که متأسفانه در درازمدت موجب فرونشست زمین می‌شود که آثار زیان‌باری به همراه خواهد داشت.

وی افزود: در استان تهران دچار محدودیت‌های حوزه‌های آبی هستیم و میزان ذخایر سدهای استان هم به گونه‌ای است که باید تدبیر لازم توسط مسئولان و همکاری مطلوب توسط مردم صورت پذیرد تا از این شرایط عبور کنیم.

استاندار تهران تاکید کرد: برای پیشگیری از فرونشست زمین، باید چاه‌های غیر مجاز مسدود و اعتبارات لازم برای تقویت سفره‌های آب زیر زمینی تأمین شود.

وی ایجاد و توسعه تصفیه خانه برای مدیریت فاضلاب را لازم و ضروری خواند و افزود: تولید پساب فاضلاب برای استفاده در حوزه کشاورزی و تقویت سفره‌های زیرزمینی، موضوع مهمی است که در استان تهران به آن توجه جدی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.