تحولات منطقه

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت گفت که بسته ۲۰۰۰ میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای متضرر از قطع دسترسی به فضای مجازی فعلا در حد پیشنهاد است و این مبلغ به عنوان مجموع مبلغ تخفیف بخش‌های مختلف برای تبلیغات و رقمی که وزارت صمت به عنوان تسهیلات پرداخت خواهد کرد، پیش بینی شده و ممکن است در طرح نهایی کمتر یا بیشتر باشد.

ماجرای بسته ۲۰۰۰ میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارها چیست؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، امیرحسین اسدی ، اظهار کرد: وزارت صمت بسته حمایتی طراحی کرد که بر اساس آن مقرر شده با گرفتن تخفیف و اعتبار تبلیغات از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و شرکت‌ها به یک بسته بزرگ برسیم. وقتی بسته بزرگ باشد، تبلیغات و تخفیف ایجاد می‌شود. به عنوان مثال برای صدا و سیما در برخی موارد اعلام کرد تا ۹۰ درصد تخفیف ارائه می‌کند.

به گفته وی در مجموع بخشی از این بسته را دولت قبول کرد و بخشی هم تخفیف ارائه می‌شود که پیش بینی شده یک بسته ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از کسب و کارها در نظر گرفته شود. اما هنوز این بسته تصویب نشده است.

اسدی با بیان اینکه طبق قانون بهبود محیط کسب و کار، این بسته در اختیار انجمن‌ها قرار گرفته تا درباره آن نظر دهند، تصریح کرد: بنابراین موضوع فعلا فقط در حد پیشنهاد است. ۲۰۰۰ میلیارد تومان هم به عنوان مجموع مبلغ تخفیف و رقمی که وزارت صمت به عنوان تسهیلات پرداخت خواهد کرد، پیش بینی شده و ممکن است در طرح نهایی کمتر یا بیشتر باشد.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه هنوز طرحی اجرا نشده که انحصار صورت گرفته باشد، گفت که اگر شورای رقابت بخواهد، گزارش‌های لازم در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است ساعاتی پیش شورای رقابت طی نامه‌ای خواستار اطلاعات دقیق‌تر وزارت صمت در خصوص طرح تخصیص بسته ۲۰۰۰ میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای متضرر از قطع دسترسی به فضای مجازی به دلیل شبهه ارتکاب رویه ضدرقابتی و ضرورت تبعیت از مقررات توسعه رقابت و ضد انحصار در فصل نهم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی شده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.