معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر اختصاص سوخت جایگزین برای واحدهای تولیدی استان با اشتغال بالا در فصل زمستان تأکید کرد.

سوخت جایگزین برای واحدهای تولیدی خراسان جنوبی اختصاص می یابد

به گزارش قدس آنلاین، جواد اشرفی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی استان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش میزان مصرف گاز در فصل زمستان، به اندازه دو ماه مازوت به عنوان سوخت جایگزین در اختیار واحدهای با اشتغال بالا قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بالارفتن میزان مصرف گازدر فصل زمستان، ممکن است مشکلاتی رادر راستای تأمین سوخت و مصارف زمستانی در واحدهای با اشتغال بالا نظیرکارخانه های کویرتایر ، سیمان باقران و سیمان قاین که انرژی بر می باشند، ایجاد کنند.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از تعطیلی و یا راکد شدن این واحدها، در راستای تأمین مازوت مورد نیاز به عنوان سوخت جایگزین در این مجموعه ها، تصمیماتی اتخاذ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت:بنا به مصوبه این جلسه، مقرر گردید قبل از سرد شدن هوا به جای مصرف یکماه، مصرف دوماه مازوت این واحدها در اختیارشان قرار گیرد.

اشرفی ادامه داد: با توجه به وسعت خراسان جنوبی و ... شرکت پخش فرآورده های نفتی طی مکاتبه ای با مرکز، موضوع اعطای تسهیلات خاص در خصوص مازوت مصرفی واحدهای تولیدی استان را پیگیری نماید.

وی متذکر شد: شرکتهای خدمات رسان مثل آب، برق، گاز و ... نهایت مساعدت را با واحدهای صنعتی اتخاذ نمایند تا مشکلی در روند تولید واحدها ایجاد نگردد.

اجرای پست 400 کیلوولت، بهترین راهکار برای خروج نهبندان از محرومیت است

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در جلسه بررسی مصوبات سفر شهرستانی استاندار به نهبندان، تأکید کرد: اجرای پست 400 کیلوولت، بهترین راهکار برای خروج نهبندان از محرومیت است.

علیرضا عباس زاده خاطرنشان کرد: اجرای پست 400 کیلوولت از مهمترین مصوبات سفر رسمی استاندار به نهبندان در آذرماه سال گذشته است که در هفته دولت امسال محقق شد.

وی با اشاره به نقش ارزنده مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در تحقق این مصوبه، تصریح کرد: اجرای این پست برق از بهترین کارهایی است که در سطح شهرستان انجام شده و بدون تردید نقش مؤثری در توسعه نهبندان خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: اجرای این طرح برای خروج شهرستان نهبندان از محرومیت ضرورت دارد.

عباس زاده در ادامه به بررسی مورد به مورد مصوبات دو سفر رسمی و غیر رسمی استاندار به نهبندان پرداخت و اهتمام دستگاه ها بر تحقق کامل مصوبات تأکید کرد.

دو سفر رسمی و غیر رسمی استاندار به نهبندان که به ترتیب در آذرماه 1400 و خرداد ماه 1401 انجام شد، 19 مصوبه به همراه داشت که صددرصد آنها وارد فاز اجرا شده است.

تکمیل زیرساخت های گلزار شهدای گمنام، تأسیس شرکت مسافربری، واگذاری و ساخت زمین های طرح ملی مسکن و سایر طرح های ساخت مسکن دولتی، رفع مشکلات طرح اکسید منیزیم ،تکمیل پروژه خط انتقال برق از پست 132 ، رفع مشکلات مجتمع گلخانه ای ، اجرای طرح کنستانتره آهن و ... از جمله مصوبات این دو سفر استاندار به نهبندان می باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.