به گزارش قدس آنلاین صنعت بازیهای رایانهای و یا ویدئویی در پلتفرمهای مختلف از جمله رایانه، کنسول( پلیاستیشن و ایکسباکس )، تلفن همراه و مواردی دیگر یکی از پولسازترین و مهمترین صنایع حال حاضر جهان است و در کشور ما این مورد به تازگی مورد اهمیت و توجه بیش از پیش قرار گرفته است.
به تازگی و همزمان با شروع بازی های جام جهانی قطر برنامه ای در شبکه آموزش به اسم «بازی موازی» در حال پخش است. در ادامه با «افشین حسین خانی» تهیه کننده برنامه «بازی موازی» درباره جزئیات این برنامه گفت وگو کردیم.
حسین خانی، تهیه کننده این برنامه با اشاره به موضوع برنامه که فوتبالی است و به موازات جام جهانی توسط پِلِیرهای پلی استیشن انجام می شود گفت: در روز اول برای تعیین تیم بندی ها ابتدا قرعه کشی کردیم و بعد از مشخص شدن، همانند جدول بندی جام جهانی، مسابقات را آغاز کردیم. مسابقات ما یک ساعت قبل از مسابقات اصلی جام جهانی پخش می شود.
وی در ادامه افزود: قالب این برنامه به صورت یک برنامه ورزشی فوتبال محور با زبان طنز است. در این برنامه همانند بازی جام جهانی گزارشگری هم انجام می شود. قبل از شروع بازی، مجری و یک کارشناس که هردو بازیگر هستند شروع به تحلیل حواشی و اتفاقات درون بازی می کنند و بعد از پلیرها که مسئولیت هدایت تیم را برعهده دارند گزارش گرفته می شود. مدت زمان هر نیمه در این بازی ۳دقیقه است و مابین دو نیمه مجددا مجری و کارشناس چگونگی نحوه بازی را تحلیل می کنند. در این برنامه یک ارتباطی زنده نمایشی با قطر داریم. نیمه دوم که تمام شد به مراحل جمع بندی می رسیم. یکی دیگر از آیتم های جذاب برنامه وجود یک مرغ عشق است که بازی های اصلی جام جهانی در قطر را پیش بینی می کند.
وی با اشاره به دنیای عجیب و غریب گیمرها ادامه داد: نوجوانانی که صبح تا شب پای کنسول بازی می کنند، تعدادشان کم نیست و قصد من همسو کردن این افراد با شبکه آموزش بود. بسیاری از جوانان به دلیل علاقه و دغدغه خود نسبت به برنامه های فوتبالی سعی در بازی و دنبال کردن این برنامه ها در شبکه هایی مثل یوتیوب هستند. قصد دیگر من از ساخت این برنامه آشنا کردن بسیاری از جوانان و نوجوانان با تلویزیون بود. برای این برنامه اسم های مختلفی انتخاب شد؛ اما اسم «بازی موازی» به دلیل اینکه این برنامه به موازات جهام جهانی قطر در حال برگزاری است گزینه بهتری بود. در بازی های جام جهانی ۳۲ تیم حضور دارند و به همان نسبت در این برنامه هم ۳۲ گیمر حضور دارند.
حسین خانی در خصوص نحوه بازی های تیم ملی کشورمان در جام جهانی گفت: بسیار حیف شد که تیم ایران نتوانست از مرحله مقدماتی صعود کند چون تیم قوی بود و پتانسیل برنده شدن را داشت. در بازی با ولز هرکدام از بازیکنان به تنهایی درخشیدند، در بازی با آمریکا با وجود داشتن شانس زیاد برای صعود؛ اما نیروی بازیکنان کمتر شده بود و همین عامل باعث سقوط تیم شد.
وی در خاتمه یکی از الزامات ساخت این برنامه را تخلیه کردن انرژی جوانان دانست و گفت: ما در ایام جام جهانی برنامه «بازی موازی» را طراحی کردیم تا با مشارکت گیمرها (بازیکنها) مهارتهایی مثل کار گروهی و کنترل هیجان را آموزش بدهیم. این برنامه در واقع یک پارودی(تقلید طنزگونه از یک کار هنریِ دیگر) در حوزه جام جهانی است.
خبرنگار: محدثه رضایی
نظر شما