وزیر آموزش و پرورش بر لزوم تمرکز فعالیت‌های بسیج در مدرسه با چشم انداز افق سال ۱۴۰۴ تاکید کرد.

هنرمندان بسیجی برای توسعه فعالیت‌های هنری در مدارس به کار گرفته شوند

به گزارش قدس آنلاین، یوسف نوری در نشست شورای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی با اشاره به اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) پیام شهدا را نقطه مقابل جنگ نرم دانسته‌اند و برای حضور در این عرصه لازم است تا از همه ظرفیت‌ها و قابلیت هایمان استفاده کنیم.

وی با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان از کنگره شهدا اظهار کرد: بسیاری از مشکلات فرهنگی از طریق بازگشت به آرمان ها و جانفشانی‌های شهدا قابل حل است.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که ظرافت‌های کار شهدا را جز با هنر نمی توان نشان داد و چنین ظرفیت‌هایی در آموزش و پرورش هم وجود دارد و می توان از مربیان هنرمند بسیحی در مدارس استفاده کرد.

وی تصریح کرد: می توان از ظرفیت‌های مختلف بسیج در آموزش و پرورش استفاده کرد و پزشکان بسیجی می توانند به عنوان پشتیبان‌های بهداشت مدارس، ورزشکاران بسیجی برای فعالیت‌های ورزشی، محققان و پژوهشگران بسیجی در پژوهشگاه‌های آموزش و پرورش و هنرمندان بسیجی برای توسعه فعالیت‌های هنری در مدارس به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وجود ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تربیت جوان مومن انقلابی یکی از انتظارات مقام معظم رهبری است، لذا این کار یکی از ماموریت‌های مهم آموزش و پرورش است و باید با یک نگاه جامع به این موضوع پرداخته شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رویکرد تلفیقی سند تحول خواستار انسجام بیشتر بین فعالیت‌ها شد و اظهار کرد: باید از انجام فعالیت‌های تکراری و مشابه خودداری کرد و به سمت مهارت‌آموزی در این حوزه با نگاه کاهش آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنیم.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی با اشاره به ظرفیت‌های شبکه شاد برای انجام فعالیت‌های جهادی اظهار کرد: تفکر بسیج، تفکر ناب انقلابی و اسلامی است و آموزش و پرورش نیز تنها نهادی است که ارتباط قانونی با خانواده دارد و مسئولیت تعلیم و تربیت ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز با آموزش و پرورش است، لذا در صورتی که این دو دستگاه با همدیگر اتفاق نظر داشته باشند، می تواند اتفاقات خوبی در جامعه بیفتد و فعالیت‌های تربیتی خوبی انجام شود و این تجربه را در زمان دفاع مقدس کسب کرده‌ایم و دانش آموزان رشادت‌های زیادی در این دوران انجام دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان این که این اتفاق نظر باید در مدرسه اتفاق بیفتد و نتایج آن دیده شود، اظهار کرد: مدرسه در افق ۱۴۰۴ دارای افق‌های انقلابی؛ استکبار ستیزی، دفاع از محرومان و مستضعفان و ارزشهای انقلاب اسلامی است و مدرسه باید تعامل اثربخش با سایر دستگاه‌ها و نهادها از جمله مسجد و بسیج داشته باشد، لذا باید تمرکز فعالیت‌های ما در مدرسه باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.