برای دسترسی سریع و آسان به تولید محتوا برای رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب و یا برای تبلیغات و نمایش‌های تلویزیونی یا فیلم‌ها، برنامه‌ای وجود دارد که می‌تواند به بهبود روند کار شما کمک کند.

برای تولید محتوا از کسب و کار مجازیت با این ابزارها کار کن!

به گزارش قدس آنلاین، بهترین اپلیکیشن های ادیت ویدیو به طرز شگفت آوری قدرتمند هستند. به این معنا که برای ویرایش فیلم خلاقانه دیگر نیازی به برنامه‌ های سنگین و سخت ویندوز نداریم. چه یک کاربر اندروید باشید و چه iOS، برنامه‌های ویرایش ویدئو برای همه وجود دارد، از افراد حرفه‌ای گرفته تا مبتدیان عصبی و عجول! بنابراین خواه برای ویرایش وییو برای رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب نیاز به یک ادیتور داشته باشید یا فیلم‌های کوتاه و یا برای تبلیغات و نمایش‌های تلویزیونی یا فیلم‌ها، برنامه‌ای وجود دارد که می‌تواند به بهبود روند کار شما کمک کند.
به همین بهانه به‌ معرفی بهترین برنامه های ادیت فیلم حرفه ای برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS میپردازیم.

۱. برنامه ویرایشگر ویدیو ادوبی «Premiere Rush»
ادوبی یکی از نام‌های شناخته‌شده در صنعت ویرایش عکس و فیلم به‌شمار می‌رود و محصولات قدرتمندی مثل فتوشاپ و پریمیر را برای پلتفرم دسکتاپ عرضه کرده است. این شرکت نیم‌نگاهی هم به برنامه‌های ادیت فیلم حرفه‌ای با کمک موبایل داشته و اپلیکیشن Premiere Rush را به همین علت به‌صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. خوشبختانه نسخه رایگان این ویرایشگر، هیچ‌گونه واترمارکی روی فایل‌های خروجی قرار نمی‌دهد و گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد هزینه‌کردن برای ویرایشگرهای ویدیو را ندارند.
برنامه Premiere Rush در مقایسه با برخی دیگر از اپلیکیشن‌های ویرایشگر ویدیو موبایل، امکانات کمتری را درون خود پذیرا است. از مهم‌ترین ویژگی‌های نسخه رایگان می‌توان به پشتیبانی از چندین ترک در تایم لاین به‌شکل هم‌زمان، افزودن نوشته و استیکر به ویدیوها، برش، کراپ، معکوس‌کردن تصویر و سایر امکانات استاندارد و مورد انتظار اشاره نمود. همچنین گزینه‌هایی برای کنترل و بهبود رنگ درون اپ به چشم می‌خورند. نسخه پولی برنامه ابزارهای پیشرفته مرتبط با هوش مصنوعی ادوبی Sensei در کنار فریم‌بندی خودکار را ارائه می‌کند.
اپلیکیشن Adobe Premiere Rush یکی از بهترین و کامل ترین برنامه های ویرایش ویدئو در اندروید است که با کسب رضایت کاربران اندرویدی، توانسته است امتیاز ۳.۹ از ۵.۰ را از کاربران گوگل پلی دریافت نماید.

نکات مهم :
۱– برنامه فقط بر روی دستگاه های با پردازنده Arm۶۴-v۸a نصب می شود
۲ – نسخه آنلاک به اکانت گوگل وصل نمیشود باید با اکانت ادوبی لاگین کنید.

۲. برنامه ادیت فیلم حرفه‌ای «KineMaster»
اپلیکیشن ویرایشگر ویدیو KineMaster یکی از عناوین مشهور در این زمینه به‌شمار می‌رود که از محبوبیت بالایی هم در نزد کاربران برخوردار است. همین شهرت باعث شده است تا به گزینه مطلوبی برای تولیدکنندگان محتوا در شبکه‌های اجتماعی و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک آنلاین تبدیل شود؛ نسخه رایگان اقدام به قراردادن واترمارک روی فایل‌های خروجی می‌کند؛ اما با استفاده از نسخه پرمیوم یا نسخه کرک‌شده می‌توان این مشکل را برطرف نمود.
از نقاط قوت برنامه KineMaster می‌توان به انبوهی از قالب‌های آماده در آن اشاره کرد که می‌توانند به‌شدت در وقت کاربران صرفه‌جویی به عمل آورند. این قالب‌ها از تنوع قابل‌قبولی برخوردار هستند و در دسته‌بندی‌های گوناگون در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند. پس از دانلود هر قالب، می‌توانید ویدیو یا عکس‌های موردنظر خود را در بخش‌های مختلف آن جایگزین کنید. افکت‌های صوتی و بصری گوناگون در کنار انیمیشن‌های جذاب هم می‌توانند به تولید یک ویدیو نسبتاً حرفه‌ای کمک کنند. ۴K حداکثر رزولوشن قابل انتخاب برای فایل‌های خروجی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است. قابلیت‌های دیگری مثل تصحیح رنگ و ساخت Keyframe هم در آن تعبیه شده است.

اپلیکیشن KineMaster Pro تا به اکنون در مارکت اندروید بیش از ۱۰۰ میلیون بار توسط کاربران اندرویدی سراسر جهان دریافت شده است و دارای امتیاز ۴.۱ از ۵.۰ می باشد.

نکات مهم :
۱ – بخش فروشگاه کین مستر به فعال بودن فیلترشکن نیاز دارد
۲ – برای دانلود جدیدترین نسخه برنامه ها مثلا همین کین مستر

۳. برنامه ویرایش ویدیو VideoShow
اپلیکیشن VideoShow از رابط کاربری ساده‌تری در مقایسه با سایر عناوین اشاره شده در این لیست برخوردار است؛ اما همچنان به‌عنوان یکی از بهترین برنامه‌های ادیت فیلم حرفه‌ای محسوب می‌شود. استفاده آسان در کنار قالب‌های آماده موجب شده است تا این اپ بتواند محبوبیت بالایی را در نزد کاربران کسب کند. نسخه رایگان این برنامه اقدام به قراردادن واترمارک روی فایل‌های خروجی می‌کند؛ اما با بهره‌مندی از نسخه پرمیوم یا نصب نسخه کرک‌شده می‌توان این مشکل را حل نمود.

۴. برنامه ادیت فیلم حرفه ای Quik
شرکت GoPro یکی از برندهای معروف در زمینه تجهیزات فیلم‌برداری ورزشی است که اپلیکیشنی تحت عنوان Quik را برای ویرایش سریع و به درست ویدیوها به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار داده است. این اپ نیز مانند عنوان قبلی، از محیط نسبتاً ساده‌ای برخوردار است؛ اما همچنان می‌توان خروجی‌های با کیفیتی را ارائه دهد. از دیگر جنبه‌های مثبت آن می‌توان به پایداری بالا در مقایسه با رقبا اشاره کرد، همچنین خبری از تبلیغات درون‌برنامه‌ای نیست تا به تجربه کاربری آسیبی وارد کنند. همچنین درون اپ یک فضای اختصاصی برای بارگذاری فایل‌ها در نظر گرفته شده است تا در صورت بروز مشکل، کاربران از سالم ماندن داده‌های خود اطمینان داشته باشند. ابزارهای پایه ویرایش ویدیو، امکان تغییر سرعت پخش، فیلتر و پوسته‌های مختلف از دیگر امکانات اپ گفته شده هستند. همچنین می‌توان از آن به‌عنوان ریموت کنترل برای دوربین‌های گوپرو استفاده کرد و در کنار دریافت پیش‌نمایش تصویر و استریم زنده، فایل‌ها را هم به‌آسانی روی موبایل یا تبلت منتقل نمود.

اپلیکیشن GoPro Quik با برخورداری از مجموعه امکانات و قابلیت هایی متنوع توانسته است با بیش از ۱۰ میلیون دانلود فعال امتیاز ۴.۱ از ۵.۰ را توسط کاربران گوگل پلی دریافت نماید.

۵. برنامه ویرایشگر «VivaVideo»
یکی از بهترین برنامه‌های ادیت حرفه‌ای فیلم است که به‌لطف قابلیت‌های متعدد خود به یک ابزار همه‌کاره تبدیل شده است. میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان از امکانات این عنوان استفاده می‌کنند و حتی کارهای خود را درون شبکه اجتماعی داخلی آن به اشتراک می‌گذارند. نسخه رایگان تبلیغات نسبتاً زیادی را نمایش می‌دهد که در استفاده‌های طولانی می‌تواند آزاردهنده به‌نظر برسد؛ به همین جهت بهتر است به سراغ نسخه پرمیوم بروید یا نسخه کرک‌شده آن را نصب کنید.

امکانات مهم برنامه VivaVideo شامل افزایش و کاهش سرعت پخش بین ۰.۱ تا ۱۰ برابر، کراپ و چرخاندن کلیپ‌ها، اضافه کردن موسیقی و جلوه صوتی، ترانزیشن، ادغام و... می‌شود. بخش مجزایی هم برای ساخت ویدیوهای تیک تاک در آن در نظر گرفته شده است که امکان افزودن آهنگ و متن آن را دارد. فایل‌های خروجی با رزولشن‌های ۷۲۰p، فول اچ‌دی و ۴K قابل ذخیره‌کردن هستند.

اپلیکیشن VivaVideo با داشتن بیش از ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دانلود از گوگل پلی و گرفتن امتیاز ۴.۵ از ۵.۰ از کاربران اندرویدی، توانسته به یکی از بهترین، کامل ترین و پرطرفدار ترین اپلیکیشن های ویرایش ویدئو تبدیل شود

۶. برنامه ادیت فیلم حرفه‌ای «VN»
اپلیکیشن ویرایشگر ویدیو VN یکی از عناوین نسبتاً جدیدتر در این لیست است که از سال ۲۰۱۸ در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد. اپ گفته‌شده را می‌توان روی دستگاه‌های دارای اندروید ۵ به بالا و iOS ۱۲ یا جدیدتر نصب نمود؛ درنتیجه طیف وسیعی از گوشی‌ها و تبلت‌ها را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. تمرکز سازندگان اپ بیشتر روی فراهم ساختن فیلترها، افکت‌ها، ترانزیشن‌ها و پوسته‌های آماده بوده است و توانسته است تنوع مناسبی را در این زمینه ایجاد کنند. همچنین کار با تایم لاین مولتی ترک آن آسان است و از این جمله شباهت زیادی با برنامه PowerDirector دارد.

پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر، افزودن استیکر و متن، ساخت Keyframe برای متحرک ساختن المان‌های مختلف، ذخیره پروژه‌ها برای ویرایش‌های آتی و ارائه منحنی سرعت برای تغییر سرعت پخش قسمت‌های مختلف ویدیو از مهم‌ترین امکانات اپلیکیشن VN Video Editor هستند. همچنین امکان ویرایش ویدیوهای HDR با این اپ در آیفون ۱۲ به بعد و ذخیره فایل‌های خروجی با حداکثر رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه هم وجود دارد.

اپلیکیشن VN Video Editor Maker VlogNow با بهره مندی از مجموعه امکانات و قابلیت های خاص خود در زمینه ویرایش و ایجاد فایل های ویدئویی توسط توسعه دهنده اش به صورت رایگان منتشر کرده است و امتیاز ۴.۶ از ۵.۰ را به وسیله کاربران دریافت نموده است.

۷. برنامه ویرایشگر ویدیو «LumaFusion»
بسیاری از افراد معتقدند که اپلیکیشن LumaFusion بهترین برنامه ادیت فیلم حرفه‌ای برای موبایل و تبلت محسوب می‌شود که متأسفانه در سال‌های اخیر تنها روی آیفون و آیپد قابل استفاده بود. مشکل اصلی این ابزار، نبود نسخه رایگان و قیمت بالای برنامه است. همچنین حتی با وجود قیمت اولیه بالا، برخی از قابلیت‌های پیشرفته‌تر درون آن باز هم به پرداخت درون‌برنامه‌ای نیاز دارند که می‌تواند قیمت نهایی را به شدت افزایش دهد.
یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های برنامه LumaFusion تایم لاین مولتی ترک با پشتیبانی از ۶ ترک صوتی یا تصویری در کنار امکان افزودن ۶ ترک صوتی بیشتر است که با حالت مغناطیسی خود می‌تواند لینک‌کردن یا جدانمودن کلیپ‌ها را بسیار آسان و سریع‌تر از رقبا کند. پشتیبانی از پرده سبز، تثبیت‌کننده تصویر، ابزار قدرتمند تصحیح رنگ، ساخت Keyframe برای ایجاد انیمیشن را هم باید به لیست اضافه کنیم. درنهایت فایل‌های خروجی را می‌توان با نرخ ۱۸ الی ۲۴۰ فریم بر ثانیه ذخیره نمود یا آن‌ها را به‌صورت مستقیم برای ویرایش بیشتر در فاینال کات پرو اکسپورت کرد.

۸. برنامه ادیت فیلم حرفه‌ای «InShot»
اگر از علاقه‌مندان به ویرایش ویدیو با گوشی هوشمند یا تبلت خود باشید، احتمالاً تاکنون نام اپلیکیشن محبوب InShot را شنیده‌اید. خوشبختانه با وجود رایگان بودن اغلب امکانات آن، خبری از قراردادن واترمارک روی فایل‌های خروجی نیست؛ درنتیجه کاربران می‌توانند بدون صرف هزینه یا استفاده از نسخه‌های کرک‌شده، مستقیماً به‌سراغ نسخه رسمی بروند. ابزارهای استاندارد و پایه در اپلیکیشن InShot شامل برش، تقسیم و ادغام کلیپ‌ها، فشرده‌سازی بدون از دست دادن کیفیت، تغییر نسبت تصویر و تغییر سرعت پخش بین ۰.۲ تا ۱۰۰ برابر و نیز معکوس‌کردن جریان پخش می‌شوند که برای ساخت اسلایدشو و اسلوموشن هم کاربرد دارند. با استفاده از حالت تصویر در تصویر، می‌توان چندین لایه ویدیو را در کنار هم قرار دارد و کلاژهای متحرک ساخت. همچنین قابلیت ایجاد Keyframe امکان ایجاد انیمیشن و متحرک‌سازی متن‌ها و استیکرها را فراهم می‌سازد.

۹. برنامه ویرایشگر ویدیو «FilmoraGo»
اپلیکیشن FilmoraGo یکی دیگر از برنامه‌های ادیت فیلم حرفه‌ای در موبایل به‌شمار می‌رود که با وجود محبوبیت جهانی، از گسترش کمتری در میان کاربران ایرانی برخوردار است. اغلب قابلیت‌های این عنوان به‌شکل رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است؛ اما اگر می‌خواهید به امکانات پیشرفته‌تری هم دسترسی داشته باشید، باید به‌سراغ پرداخت درون‌برنامه‌ای یا نسخه کرک‌شده بروید.
پشتیبانی از منحنی سرعت، یکی از نکات جالب درباره برنامه FilmoraGo است که امکان تنظیم سرعت خاص برای هر قسمت از ویدیو را ممکن می‌سازد. هوش مصنوعی داخلی اپ هم قادر است به‌صورت خودکار اقدام به حذف قسمت‌های اضافی از فایل‌های ورودی کند. نسخه پرمیوم برنامه امکان همگام‌سازی پروژه‌ها میان پلتفرم‌های مختلف از جمله iOS، اندروید، ویندوز و مک را می‌دهد و امکانات بیشتری مثل ۵ هزار استیکر و افکت پرمیوم را هم ارائه می‌کند.

اپلیکیشن Filmora را می توان با میلیون ها دانلود جزو بر ترین برنامه های ویرایش فایل های ویدئویی در مارکت بزرگ اندروید دانست که امتیاز ۴.۶ از ۵.۰ را کسب کرده است.

۱۰. برنامه ادیت فیلم حرفه‌ای «PowerDirector»
شرکت سایبرلینک سابقه طولانی در توسعه نرم‌افزارهای مرتبط با گرافیک برای سیستم عامل‌های دسکتاپ داشته و همین رویه را هم برای پلتفرم‌های موبایل ادامه داده است. رابط کاربری نسبتاً ساده آن در کنار قابلیت‌های قابل قبول موجب شده تا در لیست بهترین برنامه‌های ادیت فیلم حرفه‌ای قرار بگیرد. همچنین پیش‌نیاز نصب آن تنها اندروید ۴.۳ است که باعث شده امکان استفاده از آن روی گوشی‌ها و تبلت‌های قدیمی مبتنی بر اندروید هم وجود داشته باشد. برنامهPowerDirector از یک کتابخانه داخلی با بیش از ۴۳۰۰ قالب ویدیویی قابل ویرایش بهره‌مند است که کاربران می‌توانند ویدیوها، تصاویر، موسیقی و جلوه‌های صوتی خود را به آن‌ها اضافه کنند. پشتیبانی از پرده سبز، حالت تصویر در تصویر (PIP)، Keyframe جهت متحرک ساختن المان‌های مختلف، افزایش سرعت برای ساخت تایم‌لپس یا کم‌کردن آن برای ایجاد اسلوموشن و تثبیت تصویر برای ویدیوهای پر لرزش از دیگر قابلیت‌های کلیدی اپ هستند. کنترل اشباع رنگ‌ها، روشنایی و حالت دابل اکسپوژر هم از ویژگی‌های برتر آن به‌شمار می‌روند. درنهایت می‌توان فایل‌های خروجی را با حداکثر رزولوشن ۴K ذخیره نمود یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

اپلیکیشن PowerDirector Video Editor هم اکنون در پلی استور دارای امتیاز ۴.۲ از ۵.۰ است.

نکات تکمیلی و مهم :
۱ – این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند اما امکان وارد کردن فونت های فارسی و نوشتن متن فارسی با فونت دلخواه فارسی روی ویدئو وجود دارد!
۲ – این ویرایشگر ویدئو اندروید، از فرمت های ویدئویی مطرح ۴k و ۱۲۰fps نیز پشتیبانی می کند و قادر به گرفتن خروجی و یا وارد کردن ویدئوها با این فرمت ها هم وجود دارد!
۳ – برای وارد کردن فونت فارسی یا انگلیسی به برنامه کافیست از منوی اصلی برنامه روی Fonts و سپس Import From File Manager کلیک کنید ؛ این گزینه به شما این امکان را می دهد تا به فایل های خود دسترسی داشته باشید و هر فونت با فرمت TTF که دارید را وارد برنامه کنید!

گزارشگر: حدیث محمدگلی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.