معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از صادرات ۱۶۷ میلیون دلاری کالا از گلستان خبر داد.

صادرات ۱۶۷ میلیون دلاری کالا از گلستان/ رونق ترددهای تجاری از اینچه‌برون

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد دهنوی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گلستان اظهار کرد: خوشبختانه پس از سفر هیات تجاری و اقتصادی استان گلستان به ترکمنستان، نتایج خوبی از این سفر برای تجار و فعالان اقتصادی استان گلستان بدست آمد.وی ادامه داد: امرو می‌توانیم بگوییم در حال حاضر امکان ترد کامیون‌های ایرانی به ترکمنستان و در نتیجه قزاقستان و دیگر کشورهای منطقه فراهم شده و تعداد کامیوهایی که کشور ترکمنستان می‌تواند از طریق خاک ایران محصولاتش را صادر کند افزایش پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: حجم قابل توجهی از این ترددها در ماه گذشته رقم خورده و این امیدواری وجود دارد که فرآیند سایر مواردی که در سفر هیات تجاری و اقتصادی گلستان به ترکمنستان به تصویب و توافق رسیده با سرعت اجرایی شود.

دهنوی افزود: موضوع ساعت فعالیت گمرک یکی از دغدغه‌های مهم رانندگان ایرانی و تجار و بازرگانان ما بود که بر اساس توافق انجام شده با طرف ترکمنستانی مقرر شد ساعت فعالیت گمرک افزایش پیدا کند.

وی گفت: افزایش حجم ارزی صادرات از ایران به ترکمنستان یکی دیگر از توافق و اهداف ما در این سفر بود که تاکنون خوشبختانه بالغ بر ۱۶۷ میلیون دلار صادرات استان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۸ درصدی داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: برنامه ما این است بتوانیم تا پایان سال به هدف صادرات ۲۱۰ میلیون دلاری برسیم که امیدواریم با تلاش‌های انجام شده بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.