۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۷
کد خبر: 837343

واقعیت این است که در مقطع کنونی در هر محفلی از ناکامی در مدیریت و افول ورزش صحبت به میان می‌آید، قطعاً خراسان رضوی یکی از مصداق‌های عینی برای اثبات این فرضیه است!

انزوای ورزش خراسان با شعار درمانی!

تصور می‌شد پس از مشکلات مدیریتی که در ورزش خراسان رخ داد در دوره مدیریت جدید این حوزه شاهد برطرف شدن چالش‌ها و کمبودها باشیم اما با مرور عملکرد هاشمی جواهری به این باور می‌رسیم او نیز گرفتار روزمرگی شده و به جای تغییر روند سابق، بیشتر به سمت شعاردرمانی رفته تاعمل‌گرایی.
البته که مدیرکل ورزش و جوانان که حالا بیش از ۱۰ ماه از حضورش در این حوزه می‌گذرد، معتقد است در مسیر سالم سازی ورزش گام‌های بزرگی برداشته اما آنچه مسلم است ورزش خراسان بیشتر از آنکه به پلیس خوب برای پاک‌سازی حوزه مدیریت ورزش نیاز داشته باشد، نیازمند مدیری عمل‌گرا، قاطع و مقتدر است. نمونه بارز آن نوع برخورد مدیرکل با مدیریت هیئت فوتبال خراسان رضوی است!
هاشمی جواهری از روز نخست بازگشت وعده تغییر و اصلاح مدیریت در برخی هیئت‌های ورزشی را مطرح کرد، اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه اوضاع بدتر از قبل نیز شد. برکناری سروش پورآزاد از هیئت بدنسازی و پرورش اندام و انتخاب یک فرد غیر ورزشی با واکنش‌های بسیاری رو به رو شد که گوش مدیرکل بدهکار آن‌ها نبود تا اینکه زیست شناس ناآشنا به حوزه ورزش به محض قبول مسئولیت در خارج از استان کار را رها کرد تا هاشمی جواهری به سراغ رئیس پیشین هیئت پرورش اندام برود که ابهام‎های فراوانی در خصوص عملکرد او در دوره حضورش در این هیئت ورزشی مطرح است.

مجمع فوق‌العاده فوتبال چه شد؟
در خصوص هیئت فوتبال نیز داستان به همین شکل است، هاشمی جواهری به دنبال برگزاری مجمع فوق العاده این هیئت بود، اما این مسئله در حد شعار باقی ماند تا احسان اصولی همچنان در این هیئت بر اساس شیوه‌های خاص مدیریتی خود روی کار باقی بماند و طرح زوج و فرد قدردانی از اصولی را به صورت ماهیانه در شهرستان‌های استان برگزار کنند و به این ترتیب نشان دهند مدیرکل ورزش و جوانان استان هیچ قدرتی در حوزه تصمیم‌گیری ندارد!

ادامه شعاردرمانی؟
مشاهده وضعیت کنونی و بررسی روند فعلی نشان می دهد اگر هاشمی جواهری از پوسته شعار درمانی خود خارج نشود، باید در آینده‌ای نه چندان دور شاهد فروپاشی بخش عمده‌ای از ساختار و سیستم معیوب ورزش خراسان رضوی باشیم؛ چون با این وضعیت هیچ انگیزه‌ای بین اهالی ورزش باقی نخواهد ماند و اوضاع روز به روز اسفناک‌تر می‌شود در حدی که سرمایه‌ها و استعدادهای استان تصمیم به مهاجرت می گیرند تا شاید در استانی دیگر به آن‌ها توجه شود؛ چون در خانه هیچ کسی نه تنها به آن‌ها توجه نمی‌کند، بلکه همه به فکر حفظ موقعیت خود هستند.

سکوت نمایندگان مجلس
البته که سکوت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در قبال اوضاع و احوال ورزش استان نیز بسیار سؤال برانگیز است. آن‌ها در گذشته نیز نشان دادند سرنوشت فدراسیون‌های ورزشی مهم‌تر از ورزش حوزه انتخابیه آن‌هاست پس باید از هم اکنون منتظر رونمایی از فاجعه‌های مدیریتی کلان‌تر در این حوزه باشیم تا ورزش خراسان رفته رفته به سمت پرتگاه نابودی پیش رود.

خبرنگار: سینا حسینی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.