به گزارش قدس آنلاین، یعقوب هوشیار امشب در بازدید از ایستگاه ۱۳(قونقا) که آخرین ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز محسوب میشود، اظهار کرد: تلاش داریم با برنامهریزی دقیق، پشتیبانی مالی منظم و افزایش شیفتهای کاری، ایستگاه ۱۳ خط یک قطار شهری نیز در مدار بهرهبرداری قرار بگیرد.
وی با اشاره به برخی نواقص موجود در خط یک مترو افزود: اولویت شهرداری تبریز تکمیل نواقص خط یک متروی تبریز همچون سیستم تهویه است و علیرغم بار مالی سنگین آن، در برنامه کاری خود قرار دادهایم.
هوشیار خاطرنشان کرد: رسالت شهرداری تبریز تکمیل خط یک متروی تبریز و بهرهمندی شهروندان از حداکثر امکانات قطار شهری است.
وی اضافه کرد : ایستگاه ۱۳ خط یک متروی تبریز مطابق زمانبندی ارائهشده تا پایان بهمن سال جاری به بهرهبرداری میرسد.
شهردار تبریز تأکید کرد: با بهرهبرداری از ایستگاه ۱۳ خط یک مترو، شاهد افزایش خدماتدهی قطار شهری، تسهیل تردد شهروندان و کاهش ترافیک شهری خواهیم بود.
وی با اشاره به عملیات اجرایی خط دو قطار شهری تبریز نیز یادآور شد: عملیات حفاری خط دو قطار شهری توسط دستگاههای تیبیام در دو ضلع غربی و شرقی این خط در دست اقدام است و تلاش داریم تا پایان دوره فعلی شورای اسلامی شهر فاز اول خط دو متروی تبریز به ارائه خدمات بپردازد.
خط یک قطار شهری تبریز سه فاز و ۱۸ ایستگاه دارد که ۱۷ ایستگاه آن تکمیل و زیر بار ترافیکی رفته است و ایستگاه ۱۳ (قونقا) که آخرین ایستگاه خط یک محسوب میشود، تا پایان بهمن به بهرهبرداری میرسد.
خط ۱ متروی تبریز یکی از مسیرهای قطارشهری سیستم متروی تبریز میباشد. این مسیر دارای دو پایانه ائل گلی (در ابتدای مسیر) و نور (درانتهای مسیر) میباشد. این مسیر به طول ۱۷٫۲ کیلومتر، در سه فاز طراحی شده و شامل ۱۸ ایستگاه و دو پایانه ابتدایی و انتهایی است. هر یک از فازهای سهگانه خط اول قطار شهری تبریز، در قالب ۶ ایستگاه مطالعه و اجرا شده و فاصله ایستگاهها از یکدیگر طبق استاندارهای جهانی، ۹۰۰ متر است. در حال حاضر این خط به طول ۱۷٫۲ کیلومتر در ۱۸ ایستگاه از ایستگاه متروی ایلگلی تا ایستگاه نور در حال بهرهبرداری است.
نظر شما