نخست وزیر عراق خطاب به هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرد که نیروهای امنیتی عراق توان مقابله با تروریسم و پاسداری از ثبات کشورشان را دارند.

السودانی: نیروهای عراق توان مقابله با تروریسم را دارند

به گزارش قدس آنلاین، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق برت مک گورک هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا را در بغداد به حضور پذیرفت.

السودانی در این دیدار تاکید کرد که نیروهای امنیتی عراقی توانایی مقابله با تروریسم و حفظ ثبات در این کشور را دارند.

عراق در پی سه سال جنگ خونین، در پایان سال ۲۰۱۷ پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

با این حال بقایای عناصر داعش همچنان قادر به حمله به نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی در مناطق دور افتاده شمال، شرق و غرب این کشور هستند.

استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین و الانبار از کانون های فعالیت و تحرک بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در عراق به شمار می رود.

السودانی و برت مک گورگ در ادامه دیدار خود در بغداد درخصوص روابط بغداد و واشنگتن و راه های تقویت و گسترش آن در زمینه های مختلف که به سود مردم دو کشور است، تبادل نظر کردند.

نخست وزیر عراق در این دیدار تاکید کرد که دولتش به دنبال همکاری با کشورهای دوست و برادر بوده و این امر در راستای منافع ملت عراق است.

از سوی دیگر، مک گورک بر حمایت های کشورش از دولت کنونی عراق و تداوم مشورت های واشنگتن با نیروهای عراقی در زمینه جنگ با داعش تاکید کرد.

برپایه این گزارش، نماینده بایدن خاطرنشان کرد که دولت آمریکا به توافق راهبردی با بغداد، حمایت از اصلاحات در زمینه انرژی و زیر ساخت ها و همچنین مقابله با تغییرات آب و هوایی پایبند است.

نماینده آمریکا همچنین گفت که کشورش از نتایج کنفرانس «بغداد۲» و تلاش های برای گسترش پروژه های زیرساختی مشترک میان عراق و کشورهای اطراف آن استقبال می کند.

وی همچنین تاکید کرد که واشنگتن از سفر قریب الوقوع فواد حسین وزیر خارجه عراق به آمریکا به منظور شرکت در نشست های کمیته عالی هماهنگی توافق راهبردی میان دو کشور استقبال می کند.

بر اساس این گزارش، آموس هوکشتاین هماهنگ کننده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در امور زیربنایی جهانی و امنیت انرژی و الینا رومانوسکی سفیر آمریکا در بغداد در این دیدار حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.