رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کمبود برخی اقلام دارویی در کل کشور وجود دارد و برخی کمبودها علت جهانی داشته و یا مشکل در نبود مواد اولیه ساخت داروها است.

رئیس سازمان غذا و دارو: برخی کمبودهای دارویی علت جهانی دارد

به‌گزارش قدس آنلاین، سیدحیدر محمدی در جریان بازدید از شرکت دانش‌بنیان افق تولید دارو پارس، اظهار کرد: به‌زودی خطوط تولید داروهای متعدد در این واحد تولیدی فعال می‌شود و با توجه به سرمایه‌گذاری قابل توجهی که صورت گرفته به یک مجموعه عظیم تولید دارو تبدیل می‌شود.

وی افزود: قیمت دارو در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پائین‌تر است، اما افزایش قیمت دارو امری بدیهی بوده و اتفاق می‌افتد، ولی در حوزه قیمت دارو آنچه مورد اهمیت است موضوع پرداخت از جیب مردم بوده که نیازمند حمایت سازمان‌های بیمه‌گر است و به هر میزان که بیمه‌ها حمایت کنند پرداخت از جیب مردم کم‌تر می‌شود، همچنین در حوزه تامین دارو مردم نباید احساس گرانی کنند، اگر اعتبارات در موعد مقرر اختصاص پیدا کند و سازمان‌های بیمه‌گر نیز مراکز درمانی و داروخانه‌ها را حمایت کنند به طور حتم هزینه پرداخت از جیب مردم کاهش پیدا می‌کند.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: کمبود برخی اقلام دارویی در کل کشور وجود دارد و این کمبودها صرف شهرستان ساوه نیست، بلکه برخی کمبودها علت جهانی داشته و یا مشکل در نبود مواد اولیه ساخت داروها است.

محمدی بیان کرد: چنانچه کمبود دارویی در هر نقطه از کشور وجود داشته باشد به محض اعلام دانشگاه یا دانشکده‌های علوم پزشکی از طریق سازمان غذا و دارو داروی مورد نیاز به شرط موجود بودن تامین می‌شود، با توجه به ساختار دانشکده علوم پزشکی ساوه، از مدیریت غذا و دارو حمایت لازم به عمل آمده و با توجه به حجم حوزه نظارتی، ارتقای حوزه غذا و دارو انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حجم قابل توجهی از شرکت‌های دارویی کشور در ساوه مستقرند و نیازمند تقویت و ارتقای ساختار غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان هستیم، چرا که تقویت ساختار دانشکده علوم پزشکی ساوه و حمایت از صنایع حوزه سلامت نظیر دارو، تجهیزات و موادغذایی و تقویت زیرساخت‌ها موجب پویایی و توسعه صنعت دارو و غذا در این شهرستان شده و بدیهی است که اولویت نظارت با دانشکده علوم پزشکی این شهرستان است.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: مرحله نخست اجرای طرح دارویار در کشور شامل اقلام دارویی تولید داخل و مرحله دوم نیز در خصوص داروهای وارداتی اجرایی شده است و در صورت تداوم اعتبارات لازم، این طرح برای تجهیزات پزشکی نیز عملیاتی می‌شود.

منبع: ایسکانیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.