مجیداکبر شاهی رئیس مرکز سیمرغ صدا و سیما در حالی انتصاب جدید خود را برای خانه تولیدات جوان درنظر گرفت که قرار است این خانه در مرکز سیمرغ، صاحب ساختار مصوب سازمانی و بودجه شود.

انتصاب جدید در مرکز تازه واردِ صدا و سیما / خانه تولیدات جوان رسمیت پیدا می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، چندی پیش رئیس مرکز سیمرغ سیدفضل‌الله شریعت‌پناهی را به عنوان سرپرست تولیدات غیرنمایشی این مرکز انتخاب کرد، مدیری که سال‌ها همگان او را به تهیه‌کنندگی و مدیریت در امرِ برنامه‌سازی و مسابقه‌سازی در تلویزیون از شبکه سه سیما تا شبکه یک می‌شناسند.

حالا در انتصابی جدید، مجید اکبرشاهی رئیس مرکز سیمرغ؛ اسماعیل بهمن آبادی را به عنوان سرپرست خانه تولیدات جوان مرکز سیمرغ انتخاب کرده است، خانه‌ تولیداتی که پیش از این به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شبکه سه سیما مدیریت می‌شد.

بهمن‌آبادی سابقه مدیریت گروه‌های برنامه‌سازی و طراحی و تهیه‌کنندگی فیلم‌های کوتاه، نماهنگ و برنامه‌های متنوع تلویزیونی را برعهده داشته که برنامه‌های تلویزیونی جاذبه، گوهرشاد، یک و بیست و ... از جمله آن‌هاست.

در حکم اکبرشاهی خطاب به «سرپرست جدید خانه تولیدات جوان مرکز سیمرغ» بر شناسایی جوانان مستعد انقلابی در عرصه هنر و رسانه از سراسر کشور، ایجاد شبکه نیروی انسانی متخصص و توانمند به منظور همکاری با رسانه ملی در قالب کارگردانی آثار نمایشی و غیر نمایشی، فیلمنامه‌نویسی، سردبیری و تهیه‌کنندگی، مستندسازی، بازیگری، اجرا و بهره‌مندی از نظرات کارشناسان تأکید شده است.

این درحالی است که مهرماه امسال مرکز سیمرغ به عنوان عضو تازه‌ای در سازمان صدا و سیمای ایران با حضور هنرمندان و رئیس صداوسیما کار خود را رسماً آغاز کرد تا ژانرهای مغفول در تلویزیون، سروسامان بگیرد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد، یکی از وظایف این مرکز؛ طراحی ایده‌ها و فکرها در حوزه‌های مختلف مسابقه، مستند است، همچنین شناسایی و تعامل هم‌افزا با مجموعه‌های فعال در کشور را نیز در دستور کار دارد. هرچند همانطور که قبلاً نیز اشاره شد اصل برنامه در این مرکز، احیای ژانرهای مغفول است؛ به این معنی که در واقع مرکز سیمرغ به‌عنوان یک ظرفیت تولیدی به سازمان صداوسیما اضافه شده و به کمک سیمافیلم و گروه‌های فیلم و سریال شبکه‌ها خواهد آمد.

همچنین خانه تولیدات جوان که پیش از این به‌عنوان بازوی شبکه سه سیما فعالیت داشت از این پس مشخصاً در مرکز سیمرغ فعالیت خود را ادامه می‌دهد و لازم به یادآوری است که سیدحسین میری و مسعود کریمی خضراء از آخرین مسئولین خانه تولیدات جوان سازمان صداوسیما در دوره قبل بوده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.