رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حمایت این سازمان از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان، گفت: از سال ۹۶ تاکنون میزان ارتقای بهره‌وری موقوفات پنج برابر شده است.

ارتقای ۵ برابری بهره‌وری موقوفات از سال ۹۶ تاکنون

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش مدیران کل استانی این سازمان و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ضمن تسلیت شهادت امام هادی علیه السلام، اظهار کرد: وقف سرمایه‌ای انباشته است که می‌تواند در خدمت رشد فرهنگ دینی، تعالی جامعه و رفاه اجتماعی مردم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی تاکید کرد: از سال ۹۶ تاکنون میزان ارتقای بهره‌وری موقوفات پنج برابر شده است و با لجستیک سیستمی و تفکر، به آسانی از این بیشتر هم خواهد شد.

وی تصریح کرد: قانونگذار در دهه شصت با نگاهی دقیق تصویب کرده است که برای موقوفات امین نصب شود و سازمان اوقاف به عنوان هادی و ناظر و کارشناس عمل کند، تاکنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر امین برای موقوفات نصب شده و بخشی از ارتقای بهره‌وری موقوفات مربوط به کارکرد مباشرت امین موقوفات است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به سه وظیفه اصلی این سازمان اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف اوقاف حفظ عین موقوفات است که در آن بحث صدور سند بسیار مهم است؛ افرایش منافع و اجرای نیات واقفین دو وظیفه دیگر سازمان اوقاف هستند که روح جدیدی بر کالبد اوقاف برای صدور اسناد مالکیت موقوفات دمیده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی بر لزوم غنی کردن و رشد دادن موقوفات تاکید و با اشاره به فعالیت‌های تاثیرگذار موقوفاتی همچون دانش سلامت کوثر و بنیاد فرهنگی البرز، اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها از ظرفیت وقف استفاده خواهد کرد و به نتیجه هم خواهد رسید و تاکنون نزدیک به ۳۰ شرکت دانش‌بنیان را حمایت کرده‌ایم.

وی در پایان گزارشی از فعالیت‌های دانش‌بنیان سازمان اوقاف و امور خیریه و ورود این سازمان به اقتصاد دریا مبنا ارائه کرد.

همچنین در این همایش تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به امضای رٶسای این دو سازمان رسید.

گفتنی است؛ همایش مدیران کل استانی این سازمان و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دکتر حسن بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صبح امروز در هتل بزرگ ارم تهران آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.