آخرین تحولات لبنان

۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
کد خبر: 846180

فریمان شهری است در خراسان رضوی که به واسطه نزدیکی به مشهد مقدس مرکز این استان و نیز قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی منتهی به گمرک و مرزو دو غارون با کشور افغانستان از جایگاه ویژه ای در شمال شرق کشور برخوردار است. این شهر که زادگاه شهید مطهری است از دیرباز به خاطر داشتن آب و هوای مطبوع و پیشینه تاریخی خود معروف بوده و به عنوان یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های این استان شناخته شده و اماکن متعدد تاریخی شامل: بند و کاروانسرای قدیمی، موزه مردم شناسی، خانه موزه شهید مطهری و چهار عمارت(با عمری نزدیک به یک قرن) در اطراف میدان امام خمینی (ره) که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده اند را در خود جای داده و همه ساله پذیرای انبوه گردشگران و دوست داران فرهنگ و تاریخ این دیار است.

فریمان شهر فرهنگ و تاریخ

به گزارش قدس خراسان، شهرستان فریمان قطب مهم کشاورزی، گردشگری و صنعت در خراسان رضوی است و قند آن سال هاست کام هموطنان را شیرین کرده است.

شفافیت سرلوحه کار شورای ششم

رئیس شورای شهر فریمان با اشاره به لزوم شفافیت وصداقت در امور برای خدمت به مردم، از زمان آغاز به کار شورا و طی یکسال گذشته می گوید: در سایه وفاق و همدلی و برنامه ریزی مستمر اعضای شورا، تعامل با مسئولان و دستگاه های مرتبط می‌کوشیم با مدیریت صحیح ظرفیتها، جذب درآمد پایدار و ایجاد رونق اقتصادی، به توسعه و آبادانی بیشتر شهر سرعت بخشیم.

فریمان شهر فرهنگ و تاریخ

مهندس اسفند، شورا را نهادی مردمی در جهت ایجاد فضای همدلی میان مردم ومسئولان دانسته و اظهار امیدواری کرد: مصوبات شورا، با یاری مسئولان و شهردار محترم وهمت کارکنان زحمتکش شهرداری، زمینه ساز ارائه خدمات بی منت به شهروندان فهیم فریمان در حوزه های شهرسازی، عمران، فضای سبز و خدمات شهری شود.

تلاش صادقانه شهرداری فریمان برای خدمت به مردم

مهندس ابوالقاسم عظیمی با اشاره به فعالیت های این نهاد مردمی طی پنج ماه گذشته می گوید: تقدیر الهی توفیق خدمت در مسند شهردار را به مردم مومن، صبور و خونگرم این شهرکه با اقتدار و دیدگان بیدار پای آرمان هایشان ایستاده اند به من ارزانی کرد و انگیزه و حس تعهد را در من دو چندان کرد.

وی افزود: از آغاز، اولویت کاری ام را بر اساس تکمیل برنامه های قبلی قرار دادم تا پس از ترسیم چشم انداز برنامه های میان مدت و بلند مدت خود بتوانم با کمک همکارانم در شهرداری اقدامات ارزشمندی در خور شأن مردم لایق و فهیم فریمان انجام دهم.

فریمان شهر فرهنگ و تاریخ

شهردار فریمان که خود را موظف به ارائه خدمت بی وقفه و صادقانه همراه با پاسخ گویی به مردم می داند اشاره کرد: اطلاع رسانی مستمر و ارائه گزارش دقیق و شفاف به آنها همواره اثر بخش بوده و یقین دارم این تلاش ها همچون چراغی روشنی بخش زندگی حال و آینده ما خواهد بودکه بقیت ا... خیر لکم.

وی در پایان ضمن تشکر از همراهی خوب مردم و اعضای شورای اسلامی شهر فریمان خاطر نشان کرد لازم می دانم از مساعدتهای استاندار محترم، امام جمعه فرهیخته، نماینده محبوب مردم در مجلس، فرماندار جهادی، مدیران پرتلاش دستگاه های مرتبط و کارکنان سختکوش شهرداری تشکر نموده، امید آنکه در سایه الطاف الهی، توجهات ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و عنایات خاصه حضرت ولیعصر(عج) با تعامل و همدلی بتوانیم گام‌های موثری را در راستای احقاق حقوق شهروندان و تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی با پیروی از منویات مقام معظم رهبری برداشته، شاهد رشد و پیشرفت روزافزون این شهر در مجاورت کلان شهر مشهد مقدس باشیم.

مهمترین اقدامات صورت گرفته

رایزنی با بخشی از مالکین اراضی موسوم به کهنسال که از سال ۱۳۷۲ تاکنون بلاتلکیف بوده و در این دوران کوتاه توافقات اولیه حاصل شده که موجب رشد و توسعه فضای شهری و اشتغال زایی خواهد شد.

اصلاح ساختار اداری و فرایندهای کاری در تمام حوزه های شهرداری با هدف رعایت مقررات، آئین نامه های مالی، شفاف سازی و...پیگیری الکترونیکی کردن سیستم ها، شفاف سازی روند اداری، تسریع پاسخ گویی، تکریم ارباب رجوع و در دسترس بودن اطلاعات، عقد قراداد با مهندسین مشاور ذیصلاح و پیگیری طراحی نهایی منطقه نمونه گردشگری سد تاریخی فریمان به مساحت ۵۰ هکتار که به تأیید و تصویب کارگروه زیربنایی استان رسیده است.

طرح مرمت کاروانسرای فریمان (رباط تاریخی)

پیگیری جذب و عقد قرارداد با سرمایه گذاران جهت احداث نخستین شهربازی سرپوشیده کودکان و راه اندازی استخر سرپوشیده شهرداری، راه اندازی سایت شهرداری، احداث پارک سوار به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع ویژه خودروهای مسافربری برون شهری از مهمترین اقدامات صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین زاده IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    سلام دوستان عزیز روزنامه قدس واقعال ناراحت شدم از این که فریمان را گل و بلبل نشان دادین و فقط تعریف و تمجید و گزارش کار اعلام کردید . لطفا به نقاط ضعف شهرداری فریمان و شورای اسلامی هم بپردازین. واقعا بنده به عنوان یک مخاطب همیشگی قدس از نداشتن صداقت در این گزارش ناراحت شدم.امیدوارم این رویه تعریف و تمجید را دیگر انجام ندهید بهتر است به مشکلات و نارسایی های شهر فریمان که در بخش های مختلف است بپردازین