تحولات منطقه

هشتمین روز از جشنواره فیلم فجر با اکران «هایپاور» شروع شد؛ فیلمی به کارگردانی هادی محمد پور و تهیه کنندگی‌ اباذر جوکار و مهدی عظیمی.

سکانس هشتم فجر ۴۱/ ضربان جشنواره در اتاقک گلی برگشت!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، هشتمین روز از جشنواره فیلم فجر با اکران «هایپاور» شروع شد؛ فیلمی به کارگردانی هادی محمد پور و تهیه کنندگی‌ اباذر جوکار و مهدی عظیمی.

هایپاور مدعی بود که روایت پدافند هوایی ارتش در عملیات والفجر هشت که با طرح ابتکاری شهید «منصور ستاری» با موفقیت انجام می‌شود را به تصویر میکشد؛ادعایی که به نظر اصحاب رسانه،روی پرده درست از آب درنیامده بود؛ ایرادات فنی و محتوایی هایپاور،باعث شده بود تا تماشاچی ناخودآگاه این فیلم را با فیلم های قبلی که درباره نیروی هوایی ساخته شده بود مقایسه کند و سری از روی تاسف تکان دهد!

هادی محمدپور(کارگردان)، اباذر جوکار و مهدی عظیمی(تهیه‌کنندگان)، امیر شایان‌مهر(نویسنده)، عارف نامور(تصویربردار)، سعید خیلی مدیر جلوه‌های ویژه بصری)، محمدرضا مرتضایی(صدابردار)، اتابک نادری، فرزاد حسنی و مجید پتکی از جمله بازیگران این فیلم بودند که در نشست خبری حضور داشتند.

فرزاد حسنی، در گفت و گو با خبرنگار قدسینما عنوان کرد: دوست داشتم کار دفاع مقدسی داشته باشم و برای همین بازی در این فیلم را قبول کردم.

همچنین هادی محمد پور،کارگردان هایپاور در گفت و گو با قدسینما گفت: هدف ما ساخت یک فیلم درباره شهید ستاری نبود. ما عملیات والفجر را به تصویر کشیدیم که از قضا شهید ستاری فرمانده آن بود. به همین خاطر تمرکز بیشتر از شخصیت‌پردازی‌ها، روی طراحی و اجرای عملیات والفجر بود.

یک اتفاق خوب در نشست خبری هایپاور،توجه ویژه عوامل این فیلم به زلزله زدگان خوی بود که در این روزها شرایط خوبی ندارند و کمک های مردمی می تواند تا حد زیادی به وضعیت آن ها بهبود ببخشد.

و اما ضربان جشنواره در اتاقک گلی برگشت! «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد علی عسگری، تهیه کنندگی داود صبوری و قلم پدرام کریمی در جشنواره فجر شرکت کرده بود.از ابتدای شروع فیلم، ریتم عاشقانه ی نجیب در دل کرمانشاه، مخاطبان را با خود همراه کرد و به مرور هیجان جنگ و اتحاد مردم ایران برای دفاع از وطن، تماشاچیان را روی صندلی میخکوب کرد و تیتراژ پایانی با تشویق بی وقفه اصحاب رسانه همراه شد! شاید از ابتدای جشنواره تا به امروز،اتاقک گلی تنها فیلمی باشد که اگر آن را روی پرده سینما نیبینید؛ضرر می کنید!

اتاقک گلی با حضور خانواده شهدای عملیات مرصاد در پردیس سینمایی ملت اکران شد.

در نشست خبری این فیلم،داوود صبوری تهیه‌کننده، محمدعلی عسگری کارگردان، پدرام کریمی نویسنده، حسن نجفی مدیر جلوه‌های ویژه بصری، محسن خدابخشی طراح صحنه، فاطمه صفری طراح لباس حضور داشتند و در این نشست،به معنای واقعی درباره سینما صحبت شد!همچنین در این نشست،تابلویی از تصویر منطقه ی این عملیات، به همراه امضای افراد حاضر در اتاقک گلی و خانواده های شهدا به چشم می خورد.

داوود صبوری،تهیه کننده اتاقک گلی که روزگاری این فیلم را زندگی کرده است و جز افرادی بود که در اتاقک گلی گرفتار شده بود؛ در گفت و گو با قدسینما گفت:
اتاقک گلی نماد دفاع مردم از میهن است.

هدفمان این بود که گوشه ای از تلاش شهیدانی که در آنجا حضور داشتند و الان گمنامند را نشان دهیم. فرزند شهیدی که در زمان شهادت پدرش دوسالش بود؛امروز به من گفت خیلی خوشحالم که پدرم را دوباره دیدم و ما همین امروز سیمرغ را گرفتیم.

محمد عسگری، کارگردان اتاقک گلی در گفت‌وگو با قدسینما گفت: اتاقک گلی اولین سوژه‌ای بود که دوست داشتم روی آن کار کنم. بزرگترین چالش ما فیلم ساختن در شرایط بحرانی کشور بود. فیلم بعدی را هم براساس یک قصه واقعی می‌سازم.

پدرام کریمی، نویسنده این فیلم در گفت و گو با قدسینما بیان کرد: برای نگارش این فیلمانه با اکثر خانواده های این شهیدان صحبت کردیم و از هر گردان، یک شهید را در فیلم معرفی کردیم و روی آن شخصیت تمرکز کردیم.

هشتمین سکانس فجر چهل و یک، در حالی به پایان رسید که امید، دوباره به قاب سینما بازگشت و جشنواره فجر جانی دوباره گرفت .

خبرنگار: فاطمه سادات حمدی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.