به گزارش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از حلب، رئیس این سازمان، خانم میریانا اسپولیاریک، پنج روز پس از زلزله مرگبار جنوب ترکیه و شمال غربی سوریه از حلب بازدید کرد.

بازدید رئیس کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ از حلب زلزله‌ زده

به گزارش قدس آنلاین اسپولیاریک گفت: «یافتن کلمات مناسبی برای توصیف این سطح از خسارت، رنج و تخریبی را که دیدم و درباره آن شنیدم، سخت است. من با همه کسانی که عزیزان خود را در سوریه و ترکیه از دست داده‌اند از صمیم قلب همدردی میکنم.

وقوع این زلزله در منطقه متأثر از جنگ چیزی کمتر از یک فاجعه نیست. مردم بیرمق و وحشتزده‌اند. تاب‌آوری آنها پس از سالها مخاصمه از دست رفته است. در جاهای بسیاری مانند حلب مردم به ندرت برای بازسازی زندگیشان به خانه‌های خود بازگشته‌اند. حالا آنها باید در دمای یخبندان بدون هیچ سرپناهی دوام بیاورند.

خدمات اولیه لازم برای حفظ حیات (مانند آب پاکیزه، گرمایش، مراقبت بهداشتی، برق) قبل از وقوع زلزله نیز به شدت ضعیف بود. وضعیت انسانی امروز وخیمتر است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هر چه در توان دارد را برای کمک به مردم انجام میدهد؛ هرکس و هرکجا که باشند. ضروری است که ما دسترسی بشردوستانه کامل به تمامی مناطق متأثر داشته باشیم، و اقدام بشردوستانه مورد ممانعت قرار نگیرد. این فرصتی حیاتی برای سیاست‌زدایی از کمک‌رسانی است. نجات جان انسانها باید اولویت جمعی ما باشد.

من به داوطلبان و اولین پاسخ‌دهندگان، از جمله شرکای ما در هلال احمر، که شبانه روز برای نجات انسانها کار میکنند، ادای احترام میکنم. تلاشهای مداوم آنها برای کمک به مردم متأثر از این حادثه و آثار سالها مخاصمه شایان توجه است.»

بازدید اسپولیاریک، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، از سوریه به منظور جلب توجه به نیازها و مصیبت مردم این کشور پیش از وقوع زلزله، برنامه‌ریزی شده بود. بازدید او از شهر حلب بخشی از سفر شش روزه او به همراه تیم‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به سوریه است.

نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در هر دو کشور ترکیه و سوریه حضور میدانی داشته و به نیازهای اضطراری قربانیان زلزله پاسخ میدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.