۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 856815

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست گفت: استفاده از فناوری‌های روز و انرژی‌های نو از جمله انرژی اتمی در راستای حفظ محیط ‌زیست یکی از برنامه های در دست اقدام سازمان است.

استفاده از انرژی اتمی برای حفظ محیط‌زیست

علی سلاجقه امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان حفاظت محیط ‌زیست و سازمان انرژی اتمی گفت: از انرژی های نو می توان در مباحث مربوط به آلایندگی های آب و خاک و هوا بهره برد و همچنین در مسایل مربوط به آنچه که به بیماری های حیات وحش مخصوصاً گونه های در خطر انقراض است نیز می توان استفاده کرد که قطعاً محیط زیست ما را ارتقا می دهد.

وی اظهارداشت: رئیس جمهور همواره تاکید دارد که مجموعه دولت باید با هم صحبت و گره ها را باز کنند که نشست امروز در همین راستا است.

وی گفت: مباحث مربوط به محیط زیست کشور در آستانه ها قرار گرفته است از این رو می باید تمام مجموعه ها دست به دست هم بدهند تا محیط زیست کشور از این شرایط خارج شود.

وی ادامه داد: بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است و رهبر معظم انقلاب هم همواره بر آن تاکید دارند.

وی با اشاره به نقش انرژی اتمی در حفاظت از محیط زیست گفت: حدود یک دهه پیش برخی کشورها همواره از ما می پرسیدند که چرا دنبال انرژی اتمی هستید؟ جواب می دادیم که هدف ما آن چیزی نیست که در ذهن شما می گذرد، ما انرژی اتمی را برای مقاصد صلح آمیز می خواهیم که در خدمت بشریت باشد.

سلاجقه افزود: یکی از کاربردهای اصلی در جهت صلح و ارتقای سلامت بشریت و پایداری سبک زندگی سالم برای انسان محیط‌زیست است که با استفاده از پتانسیل انرژی اتمی می توان شرایط محیط زیست را بهبود بخشید.

وی تاکید کرد: در کشور به انرژی پاک نیاز داریم بنابراین باید به سمت سوخت های پاک و کاهش سوخت فسیلی برویم، جهان تصمیم گرفته که به سمت کربن صفر برود ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.