سرعت مجاز وسایل نقلیه در آزادراه‌ها و بزرگراه های سطح کشور در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، معادل ۱۰ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرد.

سرعت مجاز در آزادراه‌ها ۱۰ کیلومتر کاهش یافت

در یکصد و بیست و هفتمین نشست کمیسیون ایمنی راه های کشور، گزارش آماری از تصادفات و کشته‌شدگان تصادفات در ۱۰ ماه نخست ۱۴۰۱ ارایه و با توجه به رشد حدود ۱۴ درصد کشته‌شدگان تصادفات در این دوره، بر تحلیل دقیق با هدف ریشه‌یابی چرایی افزایش تصادفات تاکید شد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بر بسیج همگان از جمله استان‌ها برای برنامه‌ریزی و کنترل برای کاهش تصادفات اشاره و خواستار حضور همه جانبه دستگاه‌ها در انجام این مهم شدند.

شهریار افندی‌زاده بر تشکیل منظم کمیسیون های ایمنی استان ها با ریاست استانداران تاکید و بیان کرد: با توجه به در پیش بودن پایان سال ۱۴۰۱ و آغاز سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۲، تشکیل ستاد نوروزی برای هرچه ایمن بودن سفرها و تلاش همگانی برای کاهش تصادفات و مدیریت هرچه بهتر ترددها در این ایام تاکید کرد.

دبیر کمیسیون ایمنی راه ها عنوان کرد: اطلاع رسانی مناسب صدا وسیما برای کاهش سرعت و افزایش ایمنی سفرها می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار مهم در کاهش تصادفات و به تبع آن کاهش کشته شدگان ناشی از این تصادفات باشد.

افندی زاده یادآور شد: بنا به تاکید وزیر راه و شهرسازی،   قرار شد توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،   ۸۰۰۰ کیلومتر طول از محورهای مواصلاتی مهم کشور و ۲۰۰ نقطه پرتصادف در سطح کشور تا قبل از شروع طرح نوروزی ایمن سازی، آشکارسازی و اصلاح هندسی شود که این موضوع مهم  از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و با همکاری همه استان ها در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.