شبکه «شاد» در راستای توسعه فعالیت های آموزشی و پرورشی خود خدمات و بخش های مختلفی را برای استفاده کاربران اضافه کرده است. این خدمات شامل «مجله شاد»، «پنجره شاد» و همچنین بخش «خدمات» الکترونیک وزارت آموزش و پرورش است.
به منظور دسترسی آسان تر کاربران به کانالهایی که به صورت پیوسته به تولید محتوای با کیفیت می پردازند، بخشی به عنوان «مجله شاد» در صفحه اصلی شاد ایجاد شده است. مجله شاد شامل دسته بندی های مختلف درباره اخبار آموزش و پرورش، فرهنگ و هنر، خبرگزاریها، علمی و مهارتی، سبک زندگی و سلامت و ورزش است.
کاربران میتوانند در مجله شاد بر اساس دسته بندیهای انجام شده به کانالهای مورد نظر دسترسی داشته باشند و بهراحتی محتوای خواسته خود را پیدا کرده و از اطلاعات آن استفاده کنند. گفتنی است برای اولین بار در شاد، بخش خبرگزاریها اضافه شده که کاربران می توانند به محتوای خبرگزاریهای رسمی کشور دسترسی داشته باشند.
خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش در بخش «خدمات» شبکه شاد برای استفاده آسان تر و بهتر کاربران طراحی و اضافه شده است. در این بخش خدمات در سه گروه دانشآموزان، فرهنگیان و عمومی در اختیار کاربران قرار گرفته تا از این طریق بتوانند به خدمات رسمی آموزش و پرورش دسترسی داشته باشند.
همچنین از آنجا که در راستای دستیاری نظام آموزشی کشور، فعالیتهای پرورشی و فرهنگی «شاد» از ابتدای تابستان 1401 به صورت جدیتر پیگیری و ارتباط با دیگر نهادهای مرتبط با حوزۀ کودک و نوجوان مانند «کانون پرورش فکری و کودکان»،«شبکه امید»، «حوزه هنری»، «سازمان اوج»، «معاونت علمی ریاست جمهوری» و... به خوبی در جریان بوده و بستر شاد در اختیار ایشان قرار گرفته است، بخشی با عنوان پنجره شاد در اپلیکیشن شاد ایجاد شده است. در این بخش مخاطبان می توانند به محتوا و کانالهای مختلف سازمان های همکار شاد دسترسی داشته باشند. شایان ذکر است این بخش در ادامه با حضور تمامی سازمانهای همکار شاد تکمیل خواهد شد.
گفتنی است شبکه شاد با بیش از 34 میلیون بار نصب یکتا، بزرگترین اپلیکیشن تعاملی کشور شناخته می شود و در سال جاری به صورت میانگین ماهانه میزبان 20 میلیون کاربر یکتا بوده است.
نظر شما