یک رسانه صهیونیستی از پیشنهاد جدید قطر و مصر برای خروج ارتش رژیم اشغالگر از محور «فیلادلفیا» در مرز نوار غزه و مصر خبر داد.

پیشنهاد مصر و قطر برای خروج اشغالگران از محور «فیلادلفیا» / ادامه مانع‌تراشی نتانیاهو

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» به نقل از منابع مطلع اعلام کرد: مصر و قطر پیشنهادی را برای خروج ارتش اسرائیل از محور فیلادلفیا در بیست و دومین روز آتش‌بس پس از دستیابی به توافق ارائه کرده‌اند.

این منابع گفتند: آمریکا در تدوین پیشنهاد مصر و قطر شریک نبوده و واشنگتن خواستار خروج ارتش اسرائیل در سی و پنجمین روز آتش‌بس پس از دستیابی به توافق شده است.

یدیعوت آحارنوت با اشاره به مانع‌تراشی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مسیر دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه نوشت: این ۱۳ روز تفاوت در پیشنهاد میانجیگران اهمیتی ندارد؛ چرا که نتانیاهو مانع از به سرانجام رسیدن مذاکرات می‌شود.

در حالی‌که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با پشتیبانی آمریکا از چند ماه پیش مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است ‌که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد در روزهای اخیر بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

«اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس هم روز پنج‌شنبه گفت تا زمانی که دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا، نتانیاهو را به چیزی ملزم نکند، پیشنهادات جدید برای آتش‌بس فایده‌ای نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: عقب نشینی از محور فیلادلفیا در مرحله دوم توافق آتش‌بس، ناقض آنچه است که بر آن توافق کردیم.

حمدان همچنین افزود که ارتش رژیم صهیونیستی ادعاهای نتانیاهو درباره وجود تونل در محور فیلادلفیا را تکذیب کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.