منابع آگاه از تشدید روند تخریب و سرقت آثار باستانی سوریه توسط اشغالگران آمریکایی با همکاری شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) پرده برداشتند.

آمریکا برای تسهیل قاچاق آثار باستانی،‌ در سوریه مناطق امنیتی تعریف کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزارس سانا به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: اشغالگران آمریکایی با همکاری شبه نظامیان قسد به اقدامات جنایتکارانه خود علیه اماکن میراث باستانی سوریه ادامه می‌دهند و روند حفاری آثار باستانی، غارت و قاچاق آنها به مقاصد نامعلوم را تشدید کرده‌اند.

منابع محلی در حومه غربی قامشلی به خبرنگار سانا گفتند: نیروهای اشغالگر آمریکایی که از سال ۲۰۱۴ در "تل موزان" در جنوب "عامودا" مستقر شده‌اند، با همکاری شبه‌نظامیان قسد مناطق نظامی ممنوع را گسترش داده‌اند.

برپایه این گزارش، اشغالگران آمریکایی برای تسهیل استخراج یافته‌های باستان شناسی از تل موزان، منطقه را تحت تدابیر شدید امنیتی اداره می‌کنند.

این منابع افزودند: نیروهای اشغالگر آمریکا با همکاری شبه‌نظامیان قسد در حال تصرف سایت‌های باستانی ازجمله سایت‌های "تل بیدر"، منطقه "الحمه"، "تل موزان" و تعدادی از تپه‌های "قامشلی" هستند که از مهم‌ترین سایت‌های باستانی جهان به شمار می‌روند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، بارها صحنه اعتراض شهروندان سوری به حضور اشغالگران و شبه نظامیان بوده است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت، گندم، آثار باستانی و منابع ندارند و حضور آنان غیرقانونی است.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.