سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در توئیتی تاکیدکرد؛ با وجود ظرفیت بالای کشور، سهم قابل توجهی در حوزه اقتصاد،درمان و ترویج گیاهان دارویی نداریم.

وزارت بهداشت اراده ای برای سازماندهی حوزه گیاهان دارویی ندارد

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت: ‏در نشست  کمیسیون اصل نود که به منظور پیگیری اجرای  سند ملی گیاهان دارویی و ‎ طب سنتی با حضور ارکان شورای ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی برگزار شد.

متأسفانه با وجود ابلاغ سیاست‌های کلی حوزه سلامت، جلسات این شورا از سال ۱۳۹۲ تاکنون به طور منظم برگزار نشده است.

‏ترک فعل ‎ دولت روحانی باعث شده تا با وجود ظرفیت بالای کشور نتوانیم سهم قابل توجهی در حوزه اقتصاد،درمان و ترویج گیاهان دارویی داشته باشیم و به نظر می‌رسد ‎وزارت بهداشت در دوره‌های مختلف اراده کافی برای سازماندهی و نظم بخشیدن به حوزه گیاهان دارویی و اجرای قوانین بالادستی را ندارد.

‏ضمن اینکه عدم ساماندهی طب سنتی باعث شده تا افرادی با جعل عناوین و یا سوءاستفاده از اقبال مردم به بحث ‎گیاهان دارویی، اقدام به فروش برخی از مواد غیرقابل تائید و غیرعلمی کنند. لذا کمیسیون اصل نود برای ساماندهی ساختار علمی و ترویج گیاهان دارویی به موضوع ورود کرده است.

‏در این جلسه بر اساس گزارش معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مقرر شد تا جلسات شورای ستاد توسعه علوم و فناوری به صورت فصلی و منظم برگزار شود و کارگروه‌های تخصصی نیز فعالانه عمل کنند.

همچنین تأسیس مجتمع بزرگ طب سنتی و پرداختن به سیاست‌های کلی ‎ سلامت در برنامه هفتم توسعه پیگیری شوند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.