رئیس ناحیه یک شهرداری منطقه دو مشهد گفت: شیب آسفالت و جدول‌ها در این محل دچار نقص است و موجب جمع شدن آب و مشکلات دیگر می‌شود، گفت: طی یک ماه یا حداکثر ۴۵ روز آینده این دو مشکل را حل می‌کنیم.

وعده یک ماهه برای حل مشکلات محله هدایت

به گزارش قدس خراسان، «اینکه مسئولان شهری در آبادانی مناطق حاشیه شهر تلاش می‌کنند، خیلی خوب است و جای قدردانی دارد؛ اما اینکه مشکلات مناطق مرکزی شهر را نبینند و تمام هم و غمشان حاشیه باشد، خوب نیست و موجب دلسردی مردم متن شهر می‌شود. به عنوان مثال شما سری به کوچه‌های محله هدایت بزنید تا ببینید چطور برخی جوی‌ها پر از لجن و آب فاضلابی است که چند خانوار معدود رها می‌کنند و سبب آزار و اذیت بقیه می‌شوند. اگر فیلم از این موضوع بفرستم، باورتان نمی‌شود این اتفاق در وسط شهر است. از وضعیت خراب جداول و آسفالت هم تا خودتان نبینید، هر چه بگویم باور نمی‌کنید. انگار این محله فراموش شده است».

متنی که خواندید، پیام یکی از شهروندان بود که چند روز پیش به تحریریه قدس خراسان رسید.

خانواده‌هایی که آب‌ریزی به کوچه دارند اخطار گرفته‌اند

موضوع را از رئیس ناحیه یک شهرداری منطقه ۲ پیگیری کردیم.

پرهام جلیلی تقویان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اهالی چندین بار مراجعه داشته‌اند، اظهار کرد: در مورد منازلی که به داخل کوچه آب‌ریزی دارند، اخطار داده‌ایم و پیگیری می‌کنیم.

رئیس اداره ناحیه یک شهرداری منطقه ۲ افزود: البته در بازدیدی که همکاران ما پیرو این درخواست مردمی از محله داشتند، مشخص شد آبی که برخی اهالی به کوچه رها می‌کنند، آب فاضلاب نیست. شاید مربوط به آب شست‌وشوی حیاط و لباس باشد. 

وی با اشاره به اینکه شیب آسفالت و جدول‌ها در این محل دچار نقص است و موجب جمع شدن آب و مشکلات دیگر می‌شود، گفت: طی یک ماه یا حداکثر ۴۵ روز آینده این دو مشکل را حل می‌کنیم. 

جلیلی تقویان توضیح داد: در معابر فرعی، بیشتر بحث لکه‌گیری آسفالت را داریم؛ چرا که برای روکش باید از یک سال قبل اعلام نیاز کنیم و در کمیته‌های نظارتی موضوع بررسی شود. روال، کمی سخت است در عین حال اگر آسفالت این محله با لکه‌گیری اصلاح نشد، باید روکش انجام دهیم.

رئیس اداره ناحیه یک شهرداری منطقه ۲ متذکر شد: اگر اهالی درخواست کتبی برای این موارد به ناحیه بیاورند، کار تسریع خواهد شد؛ در عین حال ما پیگیر گرفتن پیمانکار هستیم تا کار به انجام برسد.

گفتنی است؛ منطقه ۲ شهری مشهد با مساحت بیش ‌از ۳هزار و۵۴۰ هکتار و جمعیت حدود ۷۰۰هزار ‌نفر، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین منطقه شهری بین ۱۳‌منطقه شهری مشهد محسوب می‌شود و جمعیت آن از استان سمنان نیز بیشتر است.

این منطقه شهری که از ضلع شمال‌غربی میدان شهدا آغاز می‌شود و تا بولوار توس امتداد دارد، ۲۵ محله از جمله ۹‌ محله حاشیه شهر را در برگرفته است.

محله هدایت در محدوده مرکزی شهر مشهد واقع شده است. این محله در منطقه ۲ قرار گرفته و از شمال با میدان خیام، از جنوب با بولوار عبدالمطلب و بولوار ابوطالب و از غرب با بولوار خیام محدود شده است و با محله‌های ‌وحدت، سپاد، بهمن، ابوطالب، شهید مطهری شمالی، شهید هنرور، عبدالمطلب، کوی امیرالمؤمنین، پردیس و نان رضوی مجاورت دارد. از اماکن مهم این محله می‌توان به بوستان حجاب هدایت، شب‌بازار هدایت، رستوران خبازیان، بوستان پردیس، بوستان پرنیان، رستوران رضایی، بوستان رایا، بازار روز میوه و تره‌بار شهرداری، بوستان ابریشم و پارک اشاره کرد.

خبرنگار: معصومه مومنیان 

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.