مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: برای گسترش آموزش در حوزه حفاظت محیط زیست تا پایان امسال ۵۰ خانه محیط زیست در استان راه اندازی می شود.

راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست تا پایان امسال در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مهدی اله پور درمراسم  راه اندازی خانه محیط زیست بردسکن افزود: خانه های محیط زیست بر اساس تاکید سازمان حفاظت محیط زیست  برنامه ریزی شد که تا پایان سال جاری نسبت به این مهم در استان اقدام شود.

وی گفت:یکی از اهداف راه اندازی خانه‌های محیط زیست بحث اشاعه و فرهنگ نوآوری بسط و گسترش آموزش در حوزه حفاظت محیط زیست و مشارکت‌های مردمی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه محیط زیست در استان خراسان رضوی انجام شده است، ولی در حوزه محیط زیست دچار عقب افتادگی هستیم.

اله پور با بیان اینکه در حوزه خراسان رضوی ۳۴ کانون بحرانی گرد و غبار وجود دارد گفت: در حوزه مشهد در چند روز گذشته به شدت آلودگی هوا داشتیم که این آلودگی‌ها ناشی از کانون گرد و غبار دشت سبزوار بود و در دیگر شهرهای استان نیز آلودگی هوا وجود دارد.

وی با اشاره به طرح تحول محیط زیست در استان گفت با توجه به تاکید استاندار خراسان رضوی این طرح به عنوان یکی از ۶ رکن توسعه استان خراسان رضوی است و برنامه داریم در چهار حوزه آلودگی هوا، مدیریت گرد و غبار، پسماندها و گونه حیات وحش یوزپلنگ آسیایی برنامه‌هایی را در قالب طرح تحول اجرا کنیم.

شهردار بردسکن هم در ادامه این مراسم گفت: شهرداری بردسکن در راستای مباحث زیست محیطی برآن شد با هدف ترویج و فرهنگ محیط زیست، آموزش عموم جامعه، تربیت همیار محیط زیست، برنامه‌های طبیعت گردی و فعالیت‌های گروهی محیط زیستی را با راه اندازی خانه محیط زیست این مهم را در سرلوحه کار خود نیز قرار دهد.

محمد حسین مدیح اعتبار هزینه شده برای راه اندازی و تجهیز خانه محیط زیست شهرداری را ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.