انتخابات

بزرگترین رویداد علمی موت‌کورت نمایشی کشور با همکاری اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق(ع)، معاونت حقوق شهروندی ریاست جمهوری، سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و دانشکده‌های حقوق دانشگاه‌های مشهد در حال برگزاری است.

بزرگترین رویداد علمی «موت‌کورت» در مشهد در حال برگزاری است

به گزارش قدس خراسان، این مسابقات که به منظور ارتقاء سطح کیفی آموخته‌های دانشجویان حقوق و افزایش مهارت‌های عملی این رشته همه‌ساله در دانشگاه‌های معتبر سراسر دنیا برگزار می‌شود و در آن دادگاه‌ها و محاکم شبیه‌سازی شده و تیم‌های مختلف در قالب وکلای پرونده‌ها با یکدیگر به رقابت پرداخته و عیار علمی خود را به نمایش می‌گذارند، برای دومین سال متوالی در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

علیرضا حامدسردار، دبیر اجرایی برگزاری این دوره از مسابقات، در حاشیه برگزاری نخستین رویداد آموزشی آن، به تشریح برنامه‌های موت‌کورت ۱۴۰۲ مشهد پرداخت و گفت: موت‌کورت ۱۴۰۲ مشهد بزرگترین مسابقه موت‌کورت نمایشی کشور است که امسال با حضور ۲۸ تیم از دانشکده‌های حقوق دانشگاه‌های مختلف از هشتم اردیبهشت‌ ماه آغاز شده و تا ۱۱ خرداد ماه ادامه دارد و با برگزاری فینال پایان خواهد یافت.

وی افزود: مهمترین تفاوت‌ این دوره با ادوار گذشته ارتقاء سطح کیفی رویدادهای آموزش‌محور است که سعی ما بر این بود تا محتوای آموزشی خوبی را در اختیار تیم‌ها قرار دهیم تا با تکیه بر آن بتوانند به خوبی توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند. همچنین در این دوره نسبت به سایر دوره‌ها دسته‌بندی موضوعات پرونده‌ها نیز تغییر کرده است.  

حامد سردار ادامه داد: در ادوار گذشته همه مراحل مسابقه به پرونده‌های حوزه قتل و حقوق کیفری می‌پرداخت اما در دستور کار برگزاری این دوره از مسابقات در هر مرحله از مسابقه تیم‌ها در قالب موضوعات مختلف به رقابت می‌پردازند. بر این اساس در دور مقدماتی هشت پرونده محاکم خانواده شبیه‌سازی خواهد شد، در دور نیمه نهایی مسابقات پرونده‌های حوزه حقوق ثبتی و در مرحله فینال و رده‌بندی مسابقات به پرونده‌های کیفری و قتل پرداخته خواهد شد. این دوره از مسابقات تحت عنوان بزرگداشت قاضی عالی‌رتبه سیدعلی ایزدپناه شهری برگزار می‌شود. دبیرخانه مرکزی موت کورت در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.