معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، معلمان را نور چشم جامعه دانست که مسیر آینده را مشخص می‌کنند.

معلمی که خلاقیت و دانش آموزانی که قبض های برق شان را به کلاس آوردند

اصغر باقرزاده به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته معلم با حضور در برنامه زنده «سلام تهران» شبکه ۵ سیما گفت: بنا به دلایلی سعه صدر در اقشار مختلف جامعه کم شده اما اگر سعه صدرها بالا باشد و به همدیگر لبخند بزنیم، بخشی از مشکلات حداقل در بین خودمان حل و یا کم می‌شود و فرصتی برای زندگی بهتر و راحت‌تر پیدا می‌کنیم.

وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم امروز به مناسبت روز معلم، همه ما چند دقیقه‌ای وقت بگذاریم و اسامی معلمان قدیمی خود را به خاطر آورده و یادادشت کنیم. اگر شماره تماسی از آن‌ها داریم، زنگ بزنیم و روز معلم را تبریک بگوییم وگرنه برای آن‌ها دعا کنیم چرا که اثر دعا به خودمان برمی‌گردد و احساس خوبی به ما دست می‌دهد.

باقرزاده در پاسخ به اینکه اگر مبصر کلاس برپا بگوید، دوست دارید کدام معلمتان وارد کلاس شود، گفت: دوست دارم آقای حسینی، دبیر دینی و قرآن دوران تحصیل دوره راهنمایی وارد کلاس شود. یادم می‌آید آقای حسینی وقتی برای اولین بار با برپای مبصر وارد کلاس شد به همه ما ۲ نکته را گفت؛ یکی اینکه گفت نمره همه شما ۲۰ است و دیگری اینکه هر کس دوست ندارد و نمی‌خواهد در کلاس من بنشیند، می‌تواند به بیرون برود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: همه ما از این حرف‌های آقای حسینی خوشحال شدیم چرا که سایه اجبار و اکراه نمره را از سر ما برداشت و شروع به بحث‌های مختلف کرد و فرصتی داد تا به حرف‌هایش گوش دهیم.

وی با اشاره به نمونه‌ای از خلاقیت‌های معلمان امروزی اظهار کرد: چند وقت پیش به اصفهان رفته بودم. یکی از دبیران ادبیات می‌گفت در یک ماه اول سال، برای بچه‌ها «گلستان سعدی» خواندم و به آن‌ها گفتم مسائل امروز را به سبک و سیاق سعدی بنویسید و سپس تمام نوشته‌های را در قالب یک کتابچه درآوردم.

باقرزاده با اشاره به نمونه‌ای از نوشته‌های دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان، آثار خوبی از موضوعات مختلف مانند کرونا، ترافیک، مدرسه و... نوشته بودند که این اقدام، خلاقیت یک معلم را نشان می‌دهد که معلم این خلاقیت را دارد و بچه‌ها را به کار می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نمونه دیگری از خلاقیت معلمان گفت: معلم دیگری می‌گفت به دانش‌آموزان گفتم آخرین قبض برق منزل خود را بیاورید. سپس مبلغ تمام قبوض را یادداشت کردم و در ماه بعد ۱۰ درصد از مبلغ قبض هر خانواده‌ای کم شود به آن دانش‌آموز جایزه می‌دهم. این کار باعث شد تا دانش‌آموزان به دنبال مصرف بهینه انرژی، محاسبه مصرف وسایل الکترونیکی با استفاده از کسر، درصد و... رفته بودند و ماه بعد با کاهش مصرف و مبلغ قبض منزل خود، جایزه گرفتند.

وی افزود: همه این‌ها و نمونه‌های دیگر، خلاقیت‌هایی است که معلمان ما در مدارس برای بچه‌ها استفاده می‌کنند و آن‌ها را پای کار می‌آورند که جای قدردانی دارد.

منبع: پانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.