۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 874088

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: تاکنون یک میلیون نفر از کل کشور برای حج تمتع به این سفر مشرف شده اند و حدود یک میلیون نفر در انتظار سفر حج هستند.

حدود یک میلیون نفر در انتظار سفر حج هستند

حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۲خراسان رضوی اظهار کرد: حدود ۲ میلیون نفر در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ برای انجام فریضه حج ثبت نام کرده اند که نیمی از آن‌ها مشرف شده اند و احتمالاً تا ۱۵ سال دیگر امکان مشرف شدن بقیه زائران با توجه به ظرفیت اختصاص یافته از سوی عربستان، طول می‌کشد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس و برای اینکه، امکان اعزام تعداد بیشتر زائر وجود داشته باشد، سعی شد تا حد امکان از تعداد عوامل اجرایی کاسته شود تا امکان حضور زائران بیشتری در سفر امسال و نیز در سال‌های آینده فراهم شود.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته عملیات اعزام زائران از سوم خرداد آغاز می‌شود، تصریح کرد: آخرین کاروان حجاج ایرانی هم پس از انجام اعمال، سوم مرداد به کشور باز می‌گردند و مدت عملیات حج ۶۲ روز خواهد بود.

حجت الاسلام نواب ادامه داد: حجاج باید مطالعه برای انجام برنامه معارفی و مناسک را در برنامه خود داشته باشند، زیرا مناسک، جزیی از روش اعمال دینی محسوب می‌شود. همچنین همیاری و تعاون توسط حجاج مد نظر قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.