پاکستان که طی روزهای اخیر با نزدیک شدن طوفان حاره‌ای «بی‌پارجوی» به آب‌های سرزمینی خود هزاران نفر را از مناطق ساحلی تخلیه کرده است از بیم اثرات این طوفان تصمیم دارد تا پروازهای تجاری را نیز متوقف کند.

پاکستان از بیم طوفان حاره‌ای پروازهای تجاری را متوقف می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، وزیر تغییرات آب و هوایی این کشور اعلام کرد که درپی وضعیت اضطراری ناشی از نزدیک شدن طوفان بی‌پارجوی به سواحل پاکستان، پرواز هواپیماهای کوچک متوقف شد.

وی افزود که طوفان حاره‌ای تا فردا صبح (پنجشنبه) به سواحل پاکستان می‌رسد لذا دولت پاکستان تصمیم گرفته است تا بهبود یافتن این وضعیت پرواز هواپیماهای تجاری در مناطق پیرامون این طوفان را متوقف کند.

«شیری رحمان» اظهار کرد که خطر اثرات طوفان حاره‌ای جدی است لذا دولت و تمامی دستگاه‌های مقابله با بحران ملی تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر را از مناطق ساحلی به اماکن امن منتقل کرده و تمامی تدابیر لازم برای رسیدگی به هرگونه بحران مدنی و اقلیمی نیز مهیا شده است.

ستاد مدیریت بحران ملی پاکستان نیز اعلام کرد که طوفان حاره‌ای بی‌پارجوی اکنون در فاصله ۳۱۰ کیلومتری از بندر کراچی قرار دارد و پیش بینی می‌شود با ورود این سامانه مناطق جنوب و شرق پاکستان شاهد طوفان‌های شدید همراه با بارش سنگین باشد.

 «بی‌پارجوی» یک طوفان گرمسیری درجه ۴ است که شامگاه ۱۶خرداد در شمال اقیانوس هند و در مختصات ۱۲.۳ درجه عرض شمالی و ۶۶ درجه عرض شرقی ایجاد شد.

تحلیل داده‌های ماهواره و آخرین نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد که این طوفان دو مسیر حرکت احتمالی پیش روی دارد. مسیر نخست به سمت شمال- شرق است که در نهایت به محدوده‌ای در مرز کشورهای هند و پاکستان برخورد می‌کند و مسیر دوم به سمت شمال غرب و ورود به دریای عمان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.