رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به جدیت پلیس در حوزه کاهش حوادث و جان باختگان رانندگی از توقیف ساعتی و روزانه ۹۰۰ خودروی حادثه‌ساز در راه های برون‌شهری استان در یک هفته گذشته خبر داد.

جلوگیری از تردد ۹۰۰ خودروی حادثه‌ساز در جاده‌های اصفهان

به گزارش قدس انلاین، اصغر زارع رئیس پلیس راه اصفهان  اظهار داشت: اجرای طرح‌های برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در هفته اخیر به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های محسوس و نامحسوس پاسگاه‌های پلیس راه استان قرار گرفت و همچنان در تمام راه‌های استان در حال انجام است.

وی افزود: مأموران پلیس راه بدون هیچگونه اغماضی با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شوند برخورد قانونی کرده و خودروی آن‌ها را راهی پارکینگ می‌کنند.

زارع گفت: از شروع اجرای این طرح که از یک هفته پیش آغاز شده، تاکنون ۹۰۰ خودرو به علت تخلفات حادثه ساز، سرعت غیرمجاز، انجام ۲ تخلف همزمان توسط تیم‌های کنترل سرعت پاسگاه‌های پلیس راه استان متوقف و به پارکینگ انتقال داده شدند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: اعمال قانون عدم استفاده از کمربند ایمنی در این هفته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته که این نشان از بی‌توجهی برخی از رانندگان و سرنشیان، به ویژه سرنشینان ردیف عقب خودرو به استفاده از کمربند ایمنی است.

وی با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی نقش قابل توجهی در جلوگیری از مجروح شدن و یا فوت رانندگان و سرنشینان خودروها دارد، خاطرنشان کرد: به رانندگان و سرنشینان خودروها توصیه می‌کنیم حتماً کمربند ایمنی خود را ببندند و به سرنشینانی هم که کمربند ایمنی خود را نمی‌بندند تذکر دهند که حتماً از این ابزار ایمنی استفاده کنند تا با حوادث ناگوار در جاده‌ها مواجه نباشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.