انتخاب چهاردهم

رئیس هیئت نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور درباره روند بررسی داوطلبان انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره توضیحاتی ارائه کرد.

روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

عباس مسجدی آرانی در پاسخ به این پرسش که روند بررسی افراد داوطلب به چه صورتی است و آیا افرادی که مدرک غیرمرتبط با مشاوره و روانشناسی دارند هم می‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند، گفت: براساس قانون این سازمان برای مشاوران و روانشناسان است بنابراین افرادی که در این انتخابات حضور دارند و انتخاب می‌کنند و انتخاب می‌شوند باید مدرک تحصیلی مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت مرتبط با این رشته را داشته باشند.

وی ادامه داد: در قانون شرایطی برای انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان قرارداده شده است و هیئت نظارت خود را موظف می‌داند که براساس مرّ قانون عمل کند.

رئیس هیئت نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، تصریح کرد: اگر براساس قانون اعلام شده که افرادی می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و انتخاب کنند یا انتخاب شوند که روانشناس و مشاوره باشند مفهوم آن این است که افراد با تحصیلات غیر نمی‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

مسجدی خاطرنشان کرد: هیئت نظارت نیز بر این موارد نظارت داشته و با متخلفان برخورد خواهد کرد. از وظایف هیئت نظارت احراز صلاحیت افرادی است که برای انتخابات داوطلب می‌شوند. در قانون و مصوبه هیئت وزیران نیز تمهیداتی اندیشیده شده است که هیئت نظارت براساس آن عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: یعنی چنانچه فرد دارای سوءپیشینه است یا در هیئت‌های انتظامی دارای تخلفاتی است همچنین در صورتی که فرد اشتهار به فساد داشته باشد قطعاً از فیلترهای هیئت نظارت عبور نخواهد کرد.

رئیس هیئت نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: به نظر می‌رسد ما با جامعیتی که در جامعه روانشناسی و مشاوره داریم که عمدتاً شامل افراد عالم، متدین، دلسوز، مسئولیت‌پذیر هستند اکثریت افراد قطعاً تایید خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.