رییس جمعیت هلال احمر سلسله گفت: یک کوهنورد گرفتار در ارتفاعات گرین شهرستان پس از ۱۲ ساعت تلاش بی وقفه، نجات یافت و از طریق بالگرد به بیمارستان منتقل شد.

کوهنورد گرفتار در ارتفاعات گرین استان لرستان نجات یافت

ب️ه گزارش قدس آنلاین امیرحسین یوسفوند  اظهار کرد: طی تماس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر eoc، سقوط و گرفتاری فردی کوهنورد در ارتفاعات کهمان شهرستان به این مرکز گزارش داده شد.️

وی افزود: در مرحله اول این عملیات بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر با تجهیزات تخصصی در حضور میدانی رییس شعبه توسط بالگرد اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و پس از چند ساعت تلاش، شناسایی محل حادثه و مصدوم صورت نگرفت.

یوسفوند ادامه داد: با انجام هماهنگی با جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یک فروند بالگرد جهت شروع مرحله دوم عملیات به منطقه اعزام شد که توانست محل حادثه و مصدوم را شناسایی کند اما با توجه به تاریکی هوا و شرایط نامساعد جوی امکان دسترسی به مصدوم توسط بالگرد میسر نشد.

️ وی تصریح کرد: در همین راستا تیم های زمینی جمعیت هلال احمر به‌همراه رییس اورژانس شهرستان، سپاه و بسیج پس از پیمودن مسیرهای صعب العبور خود را به مصدوم رسانده و پس از انجام اقدامات اولیه و تثبیت مصدوم، وی را به کوهپایه و سپس به وسیله آمبولانس به بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان انتقال دادند.

منطقه صید و شکار ممنوع گرین با مساحت ۶۰ هزار هکتار بین سه شهرستان سلسله، دلفان و بروجرد واقع شده است و بیش از ۲۰۰ گونه جانوری و ۵۰۰ گونه گیاهی در این منطقه وجود دارد، همچنین ۱۵ درصد تنوع زیستی کشور را می توان در این منطقه مشاهده کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.