معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: وظیفه داریم ضمن حفظ یاد و خاطره شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس به مقصد امارات متحده عربی، مردم دنیا را با کارنامه سیاه استکبار جهانی آشنا کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: مردم دنیا را با کارنامه سیاهِ استکبار جهانی آشنا کنیم

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد حسینی روز دوشنبه در آیین رونمایی از تندیس‌های شهدای هرمزگانی پرواز ۶۵۵ در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، افزود: این فرودگاه بین‌المللی با عنوان شهدای پرواز ۶۵۵ نام‌گذاری شده و بر ماست که آنان را همیشه در یاد داشته باشیم.

وی ادامه داد: این جنایت را باید برای جوانان خود و همچنین مردم جهان بازگو کنیم تا بدانند ملت ایران چه دوران سختی را پشت سر گذاشته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: خانواده های معظم شهدا بدانند به یاد آنها هستیم و یاد آن شهدا هرگز از یادها نخواهد رفت.

این پرواز مسافربری به شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ‌ایر، تهران را به مقصد دبی ترک کرده و بعد از توقف بین راهی در بندرعباس در آب های خلیج فارس به سمت دبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یو اس ‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا سرنگون شد.

در این فاجعه تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۲۵۴ مسافر ایرانی ( ۱۶ تن خدمه پرواز) ، ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بود، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.

۱۱۸ نفر از این مسافران بیگناه زن و کودک بودند، هم چنین ۲۰ هندی، یک ایتالیایی، ۶ پاکستانی، ۱۳ نفر تبعه امارات و ۶ تبعه یوگسلاوی نیز در میان مسافران هواپیما دیده می شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.