پنجمین نشست کمیته سیاسی ایران و عراق به ریاست معاونان وزیر خارجه دو کشور در بغداد برگزار شد.

دور جدید نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، پنجمین نشست کمیته سیاسی ایران و عراق روز سه‌شنبه به ریاست معاونان وزیر خارجه دو کشور در ساختمان وزارت امور خارجه عراق در بغداد برگزار شد.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای افزود: دور جدید رایزنی‌های سیاسی عراق و ایران در ساختمان وزارت امور خارجه در بغداد برگزار شد که ریاست طرف عراقی را محمد حسین بحرالعلوم معاون وزیر امور خارجه و ریاست طرف ایرانی را علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه ایران بر عهده داشتند.

بر اساس این بیانیه در این نشست که با حضور محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد دو طرف درباره کلیه مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و راه‌ها و وسایل لازم برای غلبه بر موانع همکاری‌های دوجانبه در سطوح مختلف گفت وگو کردند.

وزارت خارجه عراق افزود: رایزنی‌ها بر پرونده امنیتی و سیاسی مانند جنگ با تروریسم، اجازه ندادن به بهره برداری از سرزمین‌های دو کشور برای حمله به همسایگان و ترتیب دادن دیدارهای مقامات بلندپایه عراقی و ایرانی متمرکز بود.

بر اساس این بیانیه، در این نشست دو طرف تسهیل مراحل کار کنسولی با هدف موفقیت سفرهای زیارت اربعین و همچنین تحولات در حال وقوع در سطح منطقه و نقش میانجیگری عراق و سایر کشورها در نزدیک کردن دیدگاه‌ها برای تقویت ثبات در خاورمیانه را مورد بررسی قرار دادند.

وزارت خارجه عراق اضافه کرد: دو طرف همچنین بر افزایش دیدارهای دیپلماتیک بین دو کشور به منظور دستیابی به بیشترین میزان همکاری در سطح سازمان‌های بین‌المللی توافق کردند و همچنین مقرر شد دور بعدی رایزنی‌های سیاسی برای بحث در مورد پیشرفت انجام شده در تمام پرونده‌های مربوطه در سال آینده در تهران برگزار شود.

این پنجمین نشست کمیته سیاسی ایران و عراق به ریاست معاونان وزیر خارجه دو کشور بود.

آخرین نشست این کمیته در سال ۱۳۹۸ در تهران برگزار شده بود.

علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه به منظور برگزاری نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق و همچنین رایزنی با مقامات سیاسی عالی رتبه این کشور در صدر یک هیات وارد بغداد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.