تهیه‌کننده تئاتر با بیان این‌که تهیه‌کنندگی در این عرصه به هیچ عنوان در کشور جدی گرفته نمی‌شود گفت: بلیط تئاتر اکنون کمتر از ۱۰۰ هزار تومان نیست. سالن‌های تئاتر اکثرا میهمان دارند و با میهمان پر می‌شوند و تنها به اندازه ۱۰ تا ۱۵ نفر بلیط خریداری می‌کنند.

سالن‌های تئاتر فقط با میهمان پر می‌شود/ کسی دیگر بلیط تئاتر نمی‌خرد

به گزارش قدس آنلاین، افشین بدری اظهار داشت: تهیه‌کنندگی تئاتر به هیچ وجه برگشت مالی ندارد؛ حال این تئاتر آزاد باشد و یا کلاسیک و ... . تهیه‌کنندگان تئاتر تنها به خاطر عشق و علاقه‌ای که به هنر دارند این کار را به عهده می‌گیرند.

وی که تهیه‌کنندگی را از ۱۵ سال پیش و از جنگ شبانه آغاز کرده و به سمت کمدی آزاد و جنگ‌های موزیکال رفته تا آیین‌های بزرگداشت هنرمندان چون آتش تقی‌پور و مهوش وقاری، افزود: تئاتر بلیط فروشی آنچنانی ندارد و کمتر تئاتری هست که به فروش بالا می‌رسد. تا همین یکی دو سال پیش بلیط تئاتر نهایت ۵۰ هزار تومان بود و در زمان حاضر چند برابر شده است.

بدری می‌گوید: قشر ضعیف توان مالی برای تماشای تئاتر ندارد و قشر مرفه هم دنبال تئاتر دیدن نیست. مبلغ اجاره سالن‌های تئاتر بالا رفته و در کنار این هزینه‌های دیگری هم وجود دارد و این در شرایطی است که تئاترها برگشت مالی ندارند.

وی افزود: این در حالی است که قرار بود سالن‌های دولتی به صورت رایگان در اختیار تهیه‌کنندگان و کارگردان‌های تئاتر قرار گیرند که دستکم این هزینه از مجموع هزینه‌ها کاسته شود. قیمت بلیط هم متعادل شود و در بحث تبلیغات هم به ما کمک کنند که چنین نشد.

بدری با بیان این‌که تبلیغات، حلقه مفقوده تئاتر است گفت: کسی برای ما تبلیغات انجام نمی‌دهد و اگر تبلیغاتی انجام می‌شود با هزینه‌های شخصی است. هزینه تبلیغات بسیار بالا رفته و این بار مضاعفی بر دوش تهیه‌کنندگان تئاتر می‌گذارد.

تهیه‌کننده نمایش کمدی آزاد «خالیوود» که در آخرین فعالیت خود در این حوزه تهیه‌کنندگی یک پویانمایی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: سایت تیوال تنها تیزر کار را منتشر می‌کند. برای تبلیغات مضاعف در فضای مجازی باید هزینه شود که این از عهده خیلی از تهیه‌کنندگان برنمی‌آید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.