رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تایباد گفت: دوره‌های آموزشی صنایع‎ دستی بامشارکت اداره فنی وحرفه‌ای ویژه اوقات فراغت در شهرستان تایباد برگزار می‌شود. 

دوره‌ آموزش فرت‌بافی در بخش میان ولایت تایباد برگزار شد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نظام الدین کارگذار اظهار کرد: آموزش بیش از ۵۰۰  نفر از متقاضیان هنرهای صنایع‌دستی تا پایان سال پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تایباد با اشاره به مزایای برگزاری کلاس‌ها در این شهرستان گفت: چنانچه در روستاها تعداد متقاضیان به بیش از ۱۵ نفر برسند با اعزام مربی برای آموزش این مهم نیز برای هنرمندان روستاها برنامه‌ریزی شده است. 

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۵۱_ ۵۴۵۳۲۸۹۱ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تایباد تماس بگیرند.

کارگذار تصریح کرد: بعد از اتمام دوره هنرآموزان ضمن دریافت گواهی پایان دوره رشته آموزش دیده، با توجه به مهارتی که کسب کرده‌اند، برای ادامه فعالیت صنایع دستی، می‌توانند پروانه تولید و یا کارت شناسایی رشته خود را دریافت کنند.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تایباد یادآور شد: روستای پشته از توابع بخش مرکزی شهرستان تایباد با بیش از ۷۵۰ هنرمند فعال در رشته فرت‌بافی در شرف ثبت به‌عنوان روستای ملی فرت بافی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.