فرماندار تایباد گفت: هزار و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه بخش خصوصی برای اجرا و تکمیل طرح فاضلاب تایباد جذب و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

جذب هزار و ۲۰۰ میلیارد سرمایه بخش خصوصی در طرح فاضلاب تایباد

به گزارش قدس خراسان، مهدی دونده اظهار کرد: طرح جمع‌آوری فاضلاب تایباد از حدود ۱۳ سال قبل آغاز شده اما طی این مدت تنها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی تخصیص یافته و حدود ۱۵ کیلومتر خط اجرا شده است.

فرماندار تایباد افزود: از آنجا که اجرای این پروژه با اعتبارات دولتی بسیار زمانبر است لذا برای اجرای آن به سراغ بخش خصوصی رفتیم و تفاهم‌نامه ای با شرکت صنعتی- معدنی فولاد سنگان منعقد شد و براساس فهرست بهای سال ۱۴۰۱، این مجموعه باید هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه کند.

وی گفت: از آنجا که اجرای این پروژه با اعتبارات دولتی بسیار زمانبر است لذا برای اجرای آن به سراغ بخش خصوصی رفتیم و تفاهم‌نامه ای با شرکت صنعتی- معدنی فولاد سنگان منعقد شد و براساس فهرست بهای سال ۱۴۰۱، این مجموعه باید هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه کند.

دونده گفت: برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب و اجرای ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال در سال ۱۴۰۲ اگر قرار بود منتظر اعتبارات دولتی بمانیم، تا ۵۰ سال آینده نیز نوبت اجرای این طرح نمی‌رسید.

فرماندار تایباد افزود: طبق این قرارداد و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، اجرای طرح حدود سه سال به طول می‌انجامد و در قالب قرارداد بیع متقابل ۱۷ سال بهره برداری این طرح در اختیار بخش خصوصی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.