معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده برنامه هفتم توسعه را تحول آفرین در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه زنان و خانواده عنوان کرد.

معاون رئیس جمهوری عنوان کرد: برنامه هفتم توسعه برنامه تحولی در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه زنان

انسیه خزعلی درباره توجه به موضوع زنان و خانواده در برنامه هفتم توسعه اظهارداشت: در این برنامه رفع خلاءهای حقوقی حمایت از زن و خانواده و اصلاح قوانین باید پیگیری و اجرا شود.

وی تاکید کرد: مساله انعطاف شغلی بانوان به گونه ای که شرایط را فراهم کند برای اینکه بانوان بتوانند ضمن پرداختن به خانواده شغل خود را هم حفظ کنند از دیگر مواردی است که در برنامه هفتم به طور ویژه به آن توجه شده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، احصای آمار بانوان و تهیه اطلس وضعیت زنان به منظور برنامه ریزی دقیق تر برای آن ها و مباحث جمعیتی را از دیگر نکات مهم در این برنامه عنوان کرد و گفت: اگر برنامه هفتم اعمال و اجرا شود و مانند برنامه های قبلی تنها به اجرای چند ده درصدی اکتفا نشود، انتظار تحول در کشور وجود دارد.

خزعلی تاکید کرد: بحث مشاوره و اصلاح قوانین مرتبط با مشاوران خانواده، رفع خلاهای مشاوره و رویه‌های مرتبط با آن را از ویژگی‌های برنامه هفتم است.

وی ادامه‌داد: همچنین برنامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که در برنامه ششم به سرانجام نرسیده بود در برنامه هفتم به عنوان یکی از احکام تکلیفی و از مسیر روانتری که شورای اجتماعی وزارت کشور است به ثمر خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.